Suporterii CSA Steaua au atras atenția în spațiul public cu un document oficial pe care CSA Steaua București i l-a transmis lui Gigi Becali în 2004 și care arată că FCSB nu a deținut niciodată marca și numele Stelei.
Pe pagina de Facebook Glasul Armatei, deținută de fanii care susțin echipa din Liga 2, a apărut un document oficial datat la 19 aprilie 2004, prin care CSA Steaua București refuză să îi acorde lui Gigi Becali drepturile cu privire la marca și numele Steaua.
Documentul a fost semnat de către comandatul „militarilor” de la acea vreme, George Boroi, care îi transmitea patronului FCSB următoarele: „Clubul Sportiv al Armatei STEAUA desfăşoară în prezent ample programe de revitalizare a imaginii şi prestigiului câştigat în cei 57 de ani de activitate sportivă (n. era anul 2004).
În această perioadă NU VĂ PUTEM ACORDA CONSIMŢĂMÂNTUL PENTRU ÎNREGISTRAREA MĂRCII, întrucât obligaţiile pe care clubul şi le-a asumat în faţa suporterilor celor 22 de secţii sportive, NU NE PERMIT ACCEPTAREA UNEI ASTFEL DE DECIZII”.
Ultrașii îl acuză pe Gigi Becali că în urma acestui refuz din partea CSA „a clonat marca Steaua și a înregistrat la OSIM o marcă prin care efectiv a copiat /a plagiat celebra siglă folosită de Secția de Fotbal a clubului Steaua în anii `80”.
Înalta Curte de Casație și Justiție a decis ca marca înregistrată de Gigi Becali în 2004 să fie anulată după 20 de ani. Iată motivarea judecătorilor: „Prin adresa nr. 54 din 15.01.2004, SC FC FCSB SA i-a solicitat reclamantului CSA Steaua consimţământul la înregistrarea mărcii (…) constând din denumirea Steaua Bucureşti cu element figurativ, culori revendicate roşu, galben, albastru, alb.
Prin adresa nr. 1024 din 19.04.2004 reclamantul CSA Steaua şi-a exprimat refuzul la înregistrarea mărcii în cauză pe numele pârâtei FC FCSB. (…) În ciuda acestui refuz, marca supusă procedurii anulării pentru rea credinţă a fost înregistrată (…) pe numele SC FC FCSB SA.
Pârâta FC FCSB SA cunoştea că nu are niciun drept asupra acestei mărci, cât şi gradul de cunoaştere a acesteia în rândul publicului larg, dobândit, în special, datorită performanţelor echipei de fotbal, si anume câştigarea Cupei Campionilor Europeni în anul 1986 si a Super Cupei Europei în anul 1987.
Dat fiind faptul că marca reclamantului (CSA Steaua) era notorie, acest mod de a proceda reprezintă un indiciu în sensul că obiectivul (FC FCSB) … a fost acela de a beneficia în mod nejustificat de acest renume.
Reclamanta CSA Steaua București nu a transferat și nu a renunțat niciodată în favoarea Asociației non-profit (AFC Steaua) la numele utilizat sau la semnul ce face obiectul mărcii 026915 Steaua București înregistrată încă din anul 1996.
Nu există probe în dosar din care să rezulte acest lucru, pentru a se putea ajunge la concluzia că acordul Asociației non-profit (AFC Steaua) ar fi fost suficient și că nu ar mai fi fost nevoie de consimțământul CSA Steaua București (n. pentru ca FCSB să înregistreze marca). Nu există argumente valide și probe care să susțină lipsa de necesitate a acordului CSA Steaua București.
Doar în cazul în care patrimoniul titularului mărcii este transmis în totalitatea sa, această transmitere are ca efect și transferul drepturilor cu privire la marcă. Or, prin Protocolul încheiat, în 1999, Asociația non-profit a primit, în esență, dreptul de a folosi gratuit anumite spații, au fost detașați la aceasta angajații fostei secții de fotbal profesionist (…) nefiind vorba despre transferul patrimoniului reclamantului CSA Steaua la Asociația non-profit (AFC Steaua)”, a concluzionat instanța.
Mihai Stoica s-a ocupat de subiectul siglei și a redesenat-o cu ajutorul jurnalistului Aurelian Săndulescu, însă fără acordul celor de la CSA Steaua: „Asta e ca şi cum cineva ar redesena azi sigla Adidas sau sigla Ferarri, fără acordul proprietarului, apoi ar înfiinta o firmă nou-noută în judetul Ilfov si ar folosi ilegal un nume si o marcă celebră pentru care nu are absolut niciun drept”, e acuza gravă a suporterilor steliști.