News

TAROM a fost victima hackerilor: ”Din cauza acestui incident nu au fost afectate operaţiunile de zbor”

Compania aeriană TAROM a fost ținta hackerilor, mai exact un ”incident de securitate cibernetică”, în cursul zilei de luni, 20 februarie.
20.02.2023 | 23:10
TAROM a fost victima hackerilor Din cauza acestui incident nu au fost afectate operatiunile de zbor
TAROM, probleme cu hackerii. Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Cu toate acestea, compania anunță că incidentul nu a afectat în niciun fel cursele sau rezervările făcute de clienți. Atacul cibernetic a fost făcut prin intermediul unui virus de tip ransomware, însă incidentul e considerat unul ”izolat”.

Incident cibernetic la TAROM

“Compania TAROM informează că în cursul zilei de astăzi a avut loc un incident de securitate izolat, în urma căruia au fost afectate mai multe fişiere de către un virus de tip ransomware.

ADVERTISEMENT

Menţionam că toate cursele au fost operate conform planului de zbor, iar din cauza acestui incident nu au fost afectate operaţiunile de zbor sau sistemul de rezervări al companiei”, a transmis TAROM într-un comunicat oficial de presă.

Operatorul aerian subliniază că ”se află în permanentă legătură cu autorităţile care gestionează astfel de incidente şi depune toate eforturile necesare pentru identificarea cauzelor producerii acestui incident”, conform Digi 24.

ADVERTISEMENT

În urmă cu trei zile, TAROM avea probleme cu firma de catering UPLIFT, care era acuzată că nu respectă toate reglementările din domeniu. Potrivit Cotidianul, firma ar fi furnizat mâncare greșit etichetată sau chiar expirată pentru piloți sau pasageri.

”Urmare a acestor probleme, s-au înregistrat cazuri de piloți care au suferit în timpul zborului și după consumul acestor produse diaree și dureri de stomac, cazuri înregistrate în rapoartele de cursa respective, dar fără nici un răspuns pană în ziua de astăzi“, au transmis cei care au semnalat situația.

ADVERTISEMENT

”În data de 23.01.2023, toate cursele Tarom au primit catering etichetat cu o dată care atesta expirarea lui de peste o zi! Cateringul era destinat atât pasagerilor claselor business și economic cât și personalului navigant!

Compania producătoare UPLIFT a declarat în urma scandalului provocat că ar fi fost vorba despre o etichetare greșită și atât! Se pune problema controlului de calitate și a probelor martor ce trebuie ținute 48 de ore conform legii”, mai transmite sursa citată, menționând că plângerile sosite pe adresa redacției sunt din partea unor oameni din sistem.

ADVERTISEMENT

Compania respectivă e acuzată de nenumărate lucruri, inclusiv de faptul că a format meniuri greșite pentru personalul navigant, încălcând legea 223 care prevede că piloții trebuie să primească o alimentație de 5.500 de calorii pentru fiecare zbor. De asemenea ar fi probleme cu ambalarea produselor, etichetarea lor și conținutul meniurilor.

ADVERTISEMENT