News

Temu și Shein, în vizorul ANPC. Cum încearcă site-urile chinezești să păcălească clienții din România

ANPC verifică site-urile Temu și Shein. Ce suspiciuni există cu privire la activitatea magazinelor online, potrivit Protecției Consumatorilor
23.04.2024 | 20:20
Temu si Shein in vizorul ANPC Cum incearca siteurile chinezesti sa pacaleasca clientii din Romania
Temu și Shein, în vizorul ANPC. Foto Hepta.ro
ADVERTISEMENT

Temu și Shein, magazinele online aflate și printre preferatele românilor atunci când vine vorba de shopping, se află în vizorul ANPC. Sunt desfășurate verificări privind activitatea site-urilor de cumpărături și aplicațiilor.

Temu și Shein se află în vizorul ANPC. Ce verificări sunt efectuate

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) anunță într-un comunicat de presă că se cercetează dacă aceste platforme și aplicații, care funcționează ca o piață online, desfășoară practici incorecte în relația cu clienții.

ADVERTISEMENT

Aceste practici ar influența comportamentul economic al consumatorilor. De altfel, se verifică „potenţiale încălcări ale legislaţiei orizontale privind siguranţa produselor şi protecţia consumatorilor (reduceri neautentice) şi practici agresive – interfeţe manipulatoare (dark patterns)”, conform ANPC.

Pe lângă aceste posibile încălcări ale legii, ANPC atrage atenția asupra vânzării sub presiune, metodă pe care unele site-uri o utilizează. Totodată, verificările se concentrează asupra metodelor precum „recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar şi alte aspecte (de exemplu, legate de siguranţa produselor)”.

ADVERTISEMENT

Românii care fac cumpărături online, accesând site-urile chinezești, sunt sfătuiți să se documenteze înainte de a achiziționa un produs. Mai exact, consumatorii ar trebui să citească caracteristicile produselor, să acorde atenție costurilor afișate, inclusiv a celor de livrare.

Recomandările ANPC pentru consumatorii din România

Pentru a evita neplăcerile, clienților le este recomandat să se informeze cu privire la comerciant, dar și asupra modalităților de plată. Astfel, consumatorii trebuie să fie atenți dacă pe site există date complete și corecte referitoare la comerciant, precum denumirea, adresa, numărul telefonic, etc.

ADVERTISEMENT

De asemenea, foarte importante sunt și informațiile privind perioada de valabilitate a ofertelor ori costurilor. Dacă un consumator întâmpină probleme, el trebuie să contacteze direct operatorul economic.

În caz contract, poate lua legătura cu Direcția de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din cadrul ANPC https://anpc.ro/ce-este-sal/. „În cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României.

ADVERTISEMENT

În cazul în care operatorul economic îşi are sediul social într-un alt stat european, vă puteţi adresa Centrului European al Consumatorilor din România https://eccromania.ro/, care vă ajută gratuit când aveţi probleme de protecţia consumatorului cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european, vă informează gratuit asupra drepturilor pe care le aveţi în timpul unor călătorii în alt stat european si vă oferă sprijin gratuit dacă aveţi o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei. În cazul în care soluţionarea nu este posibilă pe nicio altă cale, puteţi formula o reclamaţie accesând https://sesizari.anpc.ro/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României”, adaugă ANPC.

ADVERTISEMENT
Tags: