News

Trenul produs în China care va lega 3 municipii importante din România. Poate circula cu o viteză de 160 km/h

Un tren fabricat în China va circula în România și va lega 3 municipii importante. Viteza maximă de deplasare este de 160 km/h.
25.04.2024 | 16:36
Trenul produs in China care va lega 3 municipii importante din Romania Poate circula cu o viteza de 160 kmh
Cum este fabricat trenul. Sursa foto: Club Feroviar
ADVERTISEMENT

Un tren electric produs de chinezi, mai exact de compania CRRC Sifang, va circula pe căile ferate din România. Modelul este unul care acum câțiva ani urma să fie livrat către Autoritatea de Reformă Feroviară și are ca viteză de deplasare maximă 160 km/h.

Cum arată trenul produs de chinezi și care va circula prin 3 municipii din România

Trenul a fost adus în țară prin Portul Constanța și a fost achiziționat de operatorul de transport feroviar de călători Astra TransCarpatic. Nu a fost pus încă în circulație, cert este că va lega 3 municipii importante din România.

ADVERTISEMENT

Cele 3 rute vizate sunt Brașov-București-Constanța și până să fie parcurse, modelul va fi supus verificărilor de către reprezentanții companiei TSI (Technical Specifications for Interoperability). Sosirea trenului a fost sărbătorită la Asociația Română de Pritenie cu China.

”A sosit la Constanța prima ramă electrică fabricată în China, care în curând va face mai plăcute călătoriile cu trenul prin România. Conducătorii delegației gigantului constructor chinez de utilaj feroviar – CRRC, împreună cu cei ai bucurosului beneficiar român – ASTRA TRANS CARPATIC au sărbătorit fericitul eveniment la Asociația Română de Prietenie cu China, au vizitat Universitatea – Window of Shanghai și au imortalizat, cu zeci de poze, frumoasa întâlnire prietenească”, a scris pe contul său de facebook prof. univ. dr. Aurel Papari, președintele fondator al Universității Andrei Șaguna.

ADVERTISEMENT

Componentele trenului

Din primele observații, trenul pare a fi respectat cerințele STI referitor la coliziuni, protecția mediului înconjurător și prevenirea unor evenimente nefaste precum incendiile. Pentru fiecare unitate există un boghiu independent, autovehiculul fiind echipat cu două sisteme de semnalizare independente.

De asemenea, trenul se bazează pe o tehnologie cu podea joasă, ușă cu deschidere largă, dispozitiv de compensare a distanței platformei și nu lipsește nici rampa mobilă, încât să se asigure confortul viitorilor pasageri.

ADVERTISEMENT

”Pe o ploaie maruntă întâmpinăm în București Băneasa spre Gara de Nord prima ramă CRRC Sifang SFEMU care a venit în România, urmând să intre în procesul de autorizare și punere în funcțiune în scurt timp.

Conform informațiilor mobilitate.eu, rama este a Astra Trans Carpatic, fiind prima dintr-o flotă ce va crește constant în următorii ani”, a anunțat Trainspotting Romania, într-o postare pe Facebook.

ADVERTISEMENT

Potrivit statisticilor, transportul feroviar din țară dispune de peste 1300 de trenuri. Limita maximă de viteză este de 120 de km/h, dar se acceptă 160 km/h pe ruta București-Constanța și, mai nou, Brașov-București-Constanța. Se mai acceptă 140 km/h pe rutele București-Florești Prahova și Km614-Arad-Curtici.

ADVERTISEMENT
Tags: