Și acum continuă controversele legate de tragica dispariție în ziua de 26 ianuarie a fostului star NBA Kobe Bryant, a fiicei sale Gianna și a altor șapte persoane într-un accident aviatic. Elicopterul închiriat de Kobe Bryant s-a prăbușit din cauza ceții dense pe o colină din apropiere de Los Angeles.
Nu a existat nici un supraviețuitor, elicopterul având o viteză de zbor de 296 km la oră, iar impactul cu solul a fost extrem de puternic. O rudă a pilotului aparatului de zbor, Ara Zobayan, a răspuns la acuzațiile făcute de Vanessa, soția lui Kobe, care a dat în judecată compania aviatică de la care a fost închiriat elicopterul și care a oferit și pilotul, pe pilotul aparatului, deși și acesta este decedat, precum și pe polițiștii care au fotografii cu victimele accidentuluiimediat ce au ajuns la locul tragediei.
Berge Zobayan susține că de fapt pasagerii din elicopter ar fi fost de vină pentru prăbușirea acestuia în acea situație dificilă în care se aflau datorită ceții.
“Orice răni sau prejudicii ale reclamanților și/sau ale celor decedați au fost direct cauzate de neglijența totală sau parțială a acuzatorilor și/sau a decedaților”, se arată în comunicat, fără a se da prea multe detalii, pentru că procesul este în curs de desfășurare și nu este permis să se ofere amănunte.
În procesul deschis de Vanessa Bryant, aceasta îl acuză pe pilot că “nu a reușit să monitotizeze cum trebuie și să evalueze condițiile meteo înainte de decolare, nu a anulat zborul în momentul în care a știut că cerul este înnorat și nu a manevrat corect și în siguranță elicopterul care a ajuns să se prăbușească”.
Vanessa Bryant s-a plâns că acea companie de elicoptere “știa sau trebuia să știe că pilotul Zobayan a fost anchetat anterior pentru încălcarea regulilor de minimă vizibilitate, zburând într-o zonă de vizibilitate redusă din cauza condițiilor meteo”.
Un reprezentant al Direcției pentru Siguranța Transportului Național a afirmat că o altă eroare a fost faptul că elicopterul nu era echipat cu sistemul TAWS , un sistem care poate avertiza asupra impactului involuntar cu solul.
Pilotul elicopterului, Ara Zobayan, nu a consumat nici alcool și nici droguriînainte de a se urca în aparat – arată autopsia efectuată și dată publicității la foarte mare distanță ca timp de momentul accidentului.
Tot raportul legiștilor a arătat că nici unul dintre cei aflați în elicopter nu a avut nici cea mai mică șansă de a scăpa în urma teribilului impact de la prăbușire, toți fiind morți pe loc.