Incident pe Aeroportul Otopeni, acolo unde un avion care a plecat de la București către Luxembourg, joi seară, a revenit pe pista din țara noastră după doar 10 minute. Ce s-a întâmplat la bord.
Avionul, un Boeing 737-700NG Luxair (LX-LBR), a decolat inițial de la București la ora locală 21:46. Decizia radicală de a reveni pe aeroportul de origine – Otopeni – a fost luată la aproximativ 10 minute după ridicarea de la sol.
Din datele oferite de site-ul de specialitate Boarding Pass, aflăm că unul dintre piloții aeronavei ar fi anunțat, în convorbirea cu controlorii de trafic aerian din Capitală, că unul dintre generatoarele avionului şi unitatea de alimentare auxiliară (APU) au cedat.
Pentru a nu risca o tragedie în ruta către destinație, s-a decis revenirea pe Otopeni. Fără să fie necesar a fi declarată o urgenţă, piloții au aterizat în siguranţă pe pista 26R a aeroportului “Henri Coandă” (Otopeni) din Bucureşti la ora locală 22:18.
Joi seara, încă nu se știa cu exactitate dacă acest zbor Luxair LG8904 pe ruta București – Luxemburg va fi reprogramat pentru noaptea în curs sau se va decide să fie anulat.
Sursa citată a revenit cu o actualizare a situației și a anunțat că, în final, zborul Luxair dintre București și Luxemburg din 25 ianuarie 2024 a fost anulat. Sunt două posibilități de rezolvare a situației în acest moment. Fie avionul va fi reparat, fie cei de la Luxair vor trimite vineri un alt avion pentru a prelua pasagerii sau îi va direcționa pe alte zboruri spre destinația finală.
Un incident similar a fost raportat pe Otopeni în vara anului trecut. Pe 16 iulie 2023, un avion cu pasageri al companiei aeriene Wizz Air, care a decolat de pe Aeroportul Otopeni din Capitală, s-a întors după 20 de minute pe pistă.
Aeronava, cu aproximativ 200 de pasageri la bord, decolase la ora 06:40. Se îndrepta spre Bruxelles. Wizz Air a explicat atunci incidentul. O problemă tehnică a fost consemnată la bord.
În final, aeronava a aterizat în siguranță și pasagerii au fost debarcați. După verificările necesare a decolat din nou. La acea dată, Wizz Air și-a cerut scuze pasagerilor afectați de situație.