Supărare mare luni seara la nivel mondial, după ce site-ul de socializare Facebook a fost căzut pentru mai multe ore. Indignare a fost și în rândul internauților români, chiar una foarte mare în unele cazuri.
Un conațional a fost într-atât de supărat încât a apelat la 112 pentru a sesiza faptul că platforma de social media este inactivă.
Cazul a fost semnalat în județul Caraș-Severin și a fost făcut public chiar de instituția Poliției Române, prin intermediul unui comunicat de presă.
Panicat de faptul nu poate lua legătura cu soția pe Facebook din cauza penei care a afectat, luni seara, aplicațiile Facebook, Instagram și Whatsapp, un bărbat din Reșița, județul Caraș-Severin, a apelat numărul de urgență 112.
Pus în fața unei situații unice, operatorul Serviciului Unic de Urgență care a răspuns apelului i-a explicat că acesta nu este un motiv întemeiat pentru a apela numărul unic de urgență.
Cetățeanul în cauză nu a fost amendat, dar a primit o avertizare din partea Poliției. Acesta a fost consiliat de către poliţiştii Centrului Operaţional şi avertizat cu privire la utilizarea serviciului pentru apeluri de urgenţă 112, anunță poliţiştii.
”Ieri (n.r. luni, 4 octombrie) ora 22.47, un bărbat din Reșița a apelat numărul unic de urgență 112 pentru a sesiza că este nemulțumit de faptul că nu funcționează o aplicație de pe o rețea de socializare și nu poate vorbi cu soția sa.
Acesta a fost consiliat de către polițiștii Centrului Operațional și avertizat cu privire la utilizarea serviciului pentru apeluri de urgență 112”, informează IPJ Caraș-Severin.
În aceeași informare emisă marți, de la de la IPJ Caraș-Severin amintesc că dispecerii Inspectoratului au preluat, de-a lungul timpului, și apeluri la 112 în care s-au sesizat alte probleme ciudate.
S-au reclamat probleme precum întreruperea energiei electrice, nemulțumiri legate de modul de servire în restaurante sau de zgomotul produs de aparatele de aer condiționat din magazine.
IPJ scrie că de fiecare dată apelanții au fost consiliați și îndrumați să se adreseze instituțiilor competente, astfel de apeluri rereprezentând urgențe care să necesite acţiunea agenţiilor specializate de intervenție.
”Numărul unic de apel 112 este număr telefonic gratuit, pus la dispoziţia cetăţeanului de către toţi operatorii de telefonie fixă sau mobilă, pentru situaţiile de urgenţă ce ameninţă siguranţa cetăţeanului şi a bunurilor acestuia, siguranţa naţională şi alte cazuri prevăzute de lege”, anunță instituția.