Un nou tip de bacterie, descoperită în inima unui om. Variovorax i-a pus în alertă pe cercetători

Medicii britanici au găsit o specie de bacterie nemaiîntâlnită, ce trăia în inima unui cioban. Descoperirea a fost făcută după un test de sânge
24.01.2024 | 17:36
Un nou tip de bacterie descoperita in inima unui om Variovorax ia pus in alerta pe cercetatori
Medicii britanici au descoperit o specie nouă de bacterii care trăiau în inima unui om. Sursa foto: Hepta.ro

Cercetătorii au găsit o specie nouă de bacterie, care nu a mai fost văzută până acum de oamenii de știință. Descoperirea a fost făcută în Anglia, după ce un cioban a ajuns la spital cu febră.

Variovorax durovernensis, o bacterie periculoasă

Noua bacterie, Variovorax durovernensis, care vine de la numele latin al orașului Canterbury, a fost descoperită după ce ciobanul  din Canterbury, în vârstă de 55 de ani, s-a prezentat cu febră la spital.

Medicii i-au făcut teste de sânge din care au descoperit o infecție cu două tipuri de bacterii, iar una dintre acestea nu a putut fi identificată. Astfel, pentru a afla despre ce era vorba, cercetătorii au folosit un aparat care analizează ADN-ul mult mai rapid decât tehnicile obișnuite.

Rezultatele au arătat că este vorba de o nouă specie care ar proveni dintr-un grup de bacterii ce trăiesc în sol. „Din cunoștințele noastre, acesta este primul caz al acestui Variovorax sp. identificat care a cauzat o patologie umană”, au scris oamenii de știință în descoperirile lor.

Medicii spun că drumul către un tratament eficient este ușor, dacă se cunoaște cauza infecției. Astfel, însănătoșirea după o astfel de infectare este posibilă.

„Odată ce cunoaștem cauza infecției, putem schimba antibioticele în consecință, ceea ce înseamnă că pacienții beneficiază de un tratament personalizat și țintit”, a spus Adela Alcolea-Medina,cercetător la King’s & Next Generation Sequencing Lead at Synnovis.

Cum ar fi luat ciobanul bacteria

Oamenii de știință consideră că ciobanul s-ar fi infectat cu această bacterie în timpul sezonului în care oile au fătat sau când le dădea medicamente.

„Investigațiile ulterioare au sugerat că pacientul s-a infectat în timpul sezonului de păscut a oilor sau în timpul administrării unor medicamente anti-parazitare, ceea ce a fost făcut fără mănuși”, a transmis Lara Payne, grefier de specialitate la Spitalul St. Thomas.

Ciobanul avea o turmă de oi de 1.500 de capete, iar acesta ar fi dezvoltat o dermatită cronică. Această afecțiune ar fi deschis bacteriilor calea către agenții patogeni din mediul înconjurător, scrie The Sun.