News

Un român a tăiat panglica de pe Podul Brăila înaintea lui Klaus Iohannis: ”Gata! L-am inaugurat!”

Un caricaturist român a protestat față de modul în care autoritățile din România au făcut caz din inaugurarea podului peste Dunăre de la Brăila, faimosul ”Golden Gate de România”.
06.07.2023 | 21:03
Un roman a taiat panglica de pe Podul Braila inaintea lui Klaus Iohannis Gata Lam inaugurat
Un român a tăiat panglica de pe Podul Brăila. Foto: RTV
ADVERTISEMENT

Caricaturistul Costel Pătrășcan a dorit să arate că politicienii nu au niciun merit în marile proiecte de infrastructură care se fac în România, din banii plătitorilor de taxe sau din fonduri europene. Mesajul acestuia a devenit viral pe internet și mulți români au considerat ridicol momentul de tăiere al panglicii de către politicieni, mai ales pentru un proiect de infrastructură care ar fi trebuit inaugurat acum 30 de ani.

Un român a tăiat panglica de pe Podul Brăila

Așadar, Costel Pătrășcan a reușit să ”taie panglica” înainte ca Klaus Iohannis, Sorin Grindeanu sau Marcel Ciolacu să o facă. Ce-i drept, inaugurarea falsă a avut loc cu o zi înainte ca alaiul de politicieni să se calce în picioare pe ”Golden Gate de România” pentru a-și asuma merite pentru acest proiect.

ADVERTISEMENT

”Gata! L-am inaugurat!Aici nu este vorba despre mine, un om care își plătește taxele, care votează sperând, care nu beneficiază de sinecuri și care, ca și majoritatea oamenilor obișnuiți, este de multe ori umilit și sfidat de clasa politică… Aici este vorba de milioane de români cinstiți care au contribuit prin muncă și prin taxele lor la acest pod!

PODUL ESTE AL ROMÂNILOR și nu al clasei politice care va încerca să și-l adjudece, eventual pe persoană fizică. P.S.: Acum pot veni politicienii să se bată cu cărămidă în piept, tăind zeci de metri de panglică”, a scris caricaturistul Costel Pătrășcan pe pagina sa de Facebook, în semn de protest față de modul în care politicienii se comportă.

ADVERTISEMENT

Podul suspendat peste Dunăre este cel mai mare pod construit vreodată în România și al treilea ca dimensiune în Europa. Este, totodată, ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră. Podul a fost inaugurat cu mare fast, la ceremonie fiind prezenți diverși politicieni, de la președintele Klaus Iohannis, la liderul PNL Nicolae Ciucă sau ministrul transporturilor Sorin Grindeanu, conform RTV.

Valoarea inițială a proiectului a fost 1.9 miliarde de lei, cam 390 de milioane de euro fără TVA. Podul a fost realizat din fonduri externe nerambursabile, așadar din bani europeni. Asta nu i-a împiedicat, însă, pe politicieni să se laude cu proiectul lor de suflet, înainte de alegerile din 2024. Podul a fost construit de asocierea italiano-turcă Astaldi – IHI Infrastructure System s-a ocupat de lucrări.

ADVERTISEMENT

Fostul premier Nicolae Ciucă a avut un mesaj de trasmis: ”Este cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989. A ieșit un lucru trainic. Mulțumim sprijinului european consistent pentru acest obiectiv. Este un motiv de mândrie națională. România reia obiceiul proiectelor de mare anvergură, care nu rămân la sertar.

Toți cei implicați am demonstrat că România poate construi spectaculos. Avem un exemplu excelent de colaborare regională, cu sprijin european. Așa trebuie să facem în fiecare din regiunile țării. Avem bani pentru investiții importante care să schimbe pentru mult timp România. E nevoie de responsabilitate și de o voință de oțel în instituții. Una dintre prioritățile majore ale acestei coaliții de guvernare este chiar dezvoltarea infrastructurii”.

ADVERTISEMENT

Desigur, nu putea lipsi de la inaugurare președintele Klaus Iohannis, cu discursul său: ”Îmi face o deosebită plăcere să particip la inaugurarea podului suspendat peste Dunăre, care leagă, începând de astăzi, județele Brăila și Tulcea. Aceasta este cea mai amplă construcție ridicată în România în ultimele trei decenii și este al treilea pod ca mărime din Europa.

Îi felicit pe toți cei implicați în acest proiect de investiții pentru eforturile depuse și pentru rezultatul obținut. Avem o nouă dovadă, cât se poate de puternică, a faptului că și în România, dacă există voință și seriozitate, se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură”.

ADVERTISEMENT