A fost descoperit locul cu cel mai curat aer din lume. Cercetătorii americani susţin că aici nu există nicio sursă de poluare

Flaviu Popa
în HotNews
03/06/2020, 16:08
Antarctica e ultima zonă de pe Terra cu aer perfect. Foto: Hepta

Oamenii de știință susțin că au identificat cel mai curat aer din lume, localizat în Antarctica, deasupra Oceanului Sudic (Antartic). Această zonă rămâne ultima de pe Terra unde omul și poluarea nu au reușit să producă pagube.

Cercetătorii americani au descoperit locul cu el mai curat aer din lume

Aici, aerul e pur și nu există nicio urmă de poluare. Cercetătorii americani de la Universitatea din Colorado sunt convinși că au identificat ultima zonă în care aerul de pe Pământ este cu adevărat pur.

În condițiile în care omul accelerează încălzirea globală, prin poluare, oamenii de știință încearcă să identifice un loc pe Terra unde aerul este perfect, conform CNN.

Cu toate acestea, profesorul Sonia Kreidenweis erau convinși că nu există un astfel de loc și, implicit, inclusiv zona din Antarctica a fost poluată.

Contrar celor crezute, aerul de deasupra Oceanului Sudic este „liber” de orice particulă produsă de activitatea umană. Practic, în aer nu există aerosoli care să polueze nici măcar 0.1% această zonă.

Bacteriile au fost folosite pentru a determina calitatea aerului

Cercetătorii au folosit bacterii pentru a trage concluziile. „Aerosolii din norii de deasupra Oceanului Sudic par să fi izolat Antarctica de orice formă de microorganisme venite de pe alte continente”, a declarat Thomas Hill, unul dintre cercetători.

Prin aceste date se sugerează că Oceanul Sudic este printre puținele locuri rămase nepoluate”, au explicat oamenii de știință. Pentru ca studiul să fie cât mai precis, au fost luate probe din aerul de deasupra apei, cu ajutorul unei bărci.

În concluzie, cercetătorii și-au dat seama că poluarea și bacteriile circulă mai ușor dinspre continentele de nord, în timp ce dinspre sud nu există un astfel de circuit.

Studiul a fost publicat în Jurnalul Academiei Naționale de Știință. Conform datelor oficiale, publicate de Organizația Mondială a Sănătății, 80% dintre oamenii de pe Terra sunt expuși mereu poluării.

Închide ×