China s-a remarcat de-a lungul timpului prin infrastructura bine făcută și rapid. Podurile din această țară impresionează de fiecare dată prin dimensiunile lor, stârnind semne de întrebare oamenilor despre cum au fost construite. Responsabil de apariția lor ar fi ”monstrul de fier”, o mașinărie de o greutate enormă, 520 de tone.
Pe lângă cele peste 500 de tone, ”monstrul de fier” al Chinei este compus din 64 de roți, împărțite pe 4 blocuri și are nevoie de mai puțini muncitori decât în construcțiile clasice de poduri. Mașinăria acționează rapid și finalizează drumurile, podurile chinezilor chiar și în câteva zile.
”Monstrul de fier” al Chinei face partea cea mai grea din construcția unui pod, de la început, până la sfârșit, muncitorii fiind nevoiți să supravegheze ca totul să se desfășoare conform planului de proiect și să-i pună ”la îndemână” tot ceea ce este nevoie, pe parcursul construcției.
Utilajul ajută China și în renumitul proiect de legare a Asiei de Est, de Asia de Sud, Asia Centrală, Rusia, Africa și Europa, intitulat ”Belt and Road (O centură, un drum)”. Trei continente, așadar, conectate printr-o rețea terestră și maritimă.
Odată cu inițierea proiectului ”Belt and Road”, care a avut loc în 2013, China a devenit moștenitoarea tradiției ”Drumului Mătăsii”, iar cererile pentru construirea podurilor au crescut, inclusiv de echipaj. Pentru a mai ușura treaba muncitorilor, președintele Xi Jinping a dispus crearea ”monstrului de fier”.
Mașinăria mai poartă și denumirea de ”SLJ900/32” și are și capacitatea de a transporta și așeza secțiuni de cale ferată prefabricate, la o viteză de 5 km/h. De cealaltă parte, unii nu sunt de acord cu proiectul ”Belt and Road”, din cauză că ar forța datoriile chinezești asupra țărilor mai sărace.
”SLJ900/32” a contribuit inclusiv la construirea unuia dintre cele mai mari poduri din lume. Este vorba despre proiectul de pod cu arc de oțel rutier și feroviar de pe râul Yibin Jinsha. Anterior apariției acestuia, chinezii parcurgeau zeci de ore din Sichuan până în Goizhu.
Concret, înainte de podul cu arc de oțel rutier și feroviar de pe râul Yibin Jinsha, din China, era nevoie de 12 ore pentru a sosi din Sichuan până în Goizhu. Însă, odată cu rezolvarea problemei, intervalul s-a redus semnificativ, la doar 3 ore.
Unele poduri din China au chiar și peste 100 de kilometri lungime. Ultima oară când în această țară s-a inaugurat un pod la fel de impozant a fost în 2022. Danyang-Kunshan a devenit de atunci cel mai lung pod din lume, cu o lungime de 164, 8 kilometri. El asigură legătura feroviară dintre Beijing și Shanghai și s-a făcut în doar 4 ani.