Informațiile au fost făcute publice chiar de către Poliția Română, care a transmis că încă nu a început recepționarea automobilelor BMW care urmează să intre în dotarea poliției.
Contractul încheiat între Poliția Română și Automobile Bavaria este verificat de către Parchetul European condus la Laura Kovesi. Informația a fost confirmată chiar de către Poliția Română pentru publicația Europa Liberă, care a cerut informații privind livrarea celor 600 de mașini.
În răspunsul amintit, Poliția Română a transmis că până acum nu au fost recepționate autospecialele BMW, fără a fi întârzieri în derularea acestui contract, și a precizat că autoritățile române „au pus la dispoziția Parchetului European toate documentele relevante cu privire la această achiziție.”
Potrivit legislației în vigoare, Parchetul European are jurisdicție asupra infracțiunilor comise cu fonduri europene ce vizează achiziții mai mari de 10 milioane de euro. În acest caz, costul total al celor 600 de autospeciale BMW se ridică la aproape 100 de milioane de lei, adică aproape 20 de milioane de euro, din fonduri europene.
Pe lângă Parchetul European, un dosar privind această achiziție se află și la DNA, care s-a sesizat din oficiu în acest caz în care presa a relatat pe larg modul în care la procedura de achiziție s-a prezentat un singur ofertant. Potrivit Europa Liberă, care citează surse judiciare din DNA, la parchetul anticorupție există un dosar deschis în toamna anului trecut, însă și până acum cercetările sunt în faza de rem, fără a exista vreo persoană suspectă.
Scandalul achiziției celor 600 de BMW-uri de către Poliția Română a izbucnit la finalul anului trecut atunci când sindicatul Europol a semnalat, analizând caietul de sarcini, că cerințele au fost trecute de așa natură încât doar firma Automobile Bavaria să se încadreze cu o ofertă. Presa a scris apoi că această firmă este controlată de către omul de afaceri Michael Schmidt, un prieten apropiat al președintelui Klaus Iohannis.
În acest context, compania a reacționat și a transmis un comunicat public prin care preciza că Michael Schmidt, „fondatorul companiilor Automobile Bavaria și MHS Truck & Bus nu mai deține nicio funcție în cadrul companiilor din România și nu este implicat în activitatea operațională a acestora.”
Mai mult, chiar președintele Klaus Iohannis declara la finalul lunii septembrie că prietenia acestuia cu Schmidt nu are nicio legătură cu acest contract uriaș. ”Despre prietenia cu mine pot să vă spun că nu a contat, cu siguranţă, iar informaţiile mele despre această procedură sunt doar cele care au apărut pe sursele deschise, adică pe media. Însă pot să vă spun un lucru foarte clar, dacă există suspiciuni, atunci avem suficiente autorităţi competente să verifice aceste lucruri”, preciza șeful statului.
Recent, liderul USR, Cătălin Drulă, care anterior declarase că toate „caracteristicile sunt făcute pe un singur model”, a susținut că Poliția caută să plătească această achiziție din fonduri guvernamentale și să evite astfel o anchetă din partea Parchetului European. Fostul ministru al transporturilor preciza că USR a sesizat în acest caz atât Oficiul European de Luptă Antifraudă cât și Parchetul European.