Life

Alimentul care te ajută să elimini alcoolul din sânge eficient și repede. Descoperirea cercetătorilor spanioli

Alimentul care te poate ajuta să elimini eficient și repede alcoolul din sânge. Ce descoperire au făcut cercetătorii spanioli.
14.07.2023 | 12:57
Alimentul care te ajuta sa elimini alcoolul din sange eficient si repede Descoperirea cercetatorilor spanioli
Ce aliment te ajută să elimini rapid alcoolul din sânge. Sursa foto: Pixabay

Cercetătorii spanioli au descoperit alimentul care te ajută să elimini eficient și repede alcoolul din sânge. Este un produs consumat de foarte multe persoane. Ce alte beneficii mai are acest aliment?

S-a descoperit alimentul care te ajută să elimini alcoolul din sânge eficient și repede. Ce beneficii mai are

Studiul este unul recent și a fost realizat de mai mulți cercetători de la Universitatea Granada din Spania. Acest studiu a fost publicat în revista Nutrients, pe 6 iulie 2023.

În afară de faptul că ajută la eliminarea mai rapidă a alcoolului din sânge, alimentul despre care este vorba scade nivelul colesterolului și glucozei. Are, totodată, și proprietăți antiinflamatorii, antioxidante și antivirale.

Este vorba despre miere. Oamenii de știință au analizat 48 de studii clinice, inclusiv 3.655 de indivizi cu vârsta medie de 30 de ani. Mierea este o compoziție alimentară foarte sănătoasă și hrănitoare. Are o compoziție diversă, în funcție de locația ei botanică sau geografică, informează News Medical.

Mierea are în compoziție diverse zaharuri (80,0% până la 85,0%), proteine (0,10% până la 0,40%), dar și apă (15,0% până la 17,0%). Acest aliment conține și acizi organici, enzime, minerale, vitamine și compuși fenolici. Totodată, mierea mai conține și anumite flavonoide.

O descoperire interesantă a cercetătorilor spanioli este faptul că un anumit tip de miere ajută la eliminarea mai rapidă a alcoolului din sânge și scade timpul de intoxicație.

Este vorba despre mierea de citrice nigeriană (Citrus sinensis Osbeck), care e proaspăt recoltată din regiunea deltei râului Niger. Cu toate acestea, ar putea crește nivelul trigliceridelor și tensiunea arterială.

Ce alte beneficii mai are mierea

Persoanele sănătoase care au consumat zilnic 70 g de miere naturală și neprocesată, timp de o lună, comparativ cu zaharoza, au avut parte de beneficii. De exemplu, mierea a ajutat la scăderea trigliceridelor (TG), colesterolului total (TC), lipoproteinelor cu densitate scăzută (LDL) și nivelurilor de glucoză din sânge (FBG), precum și la creșterea nivelului de proteine de densitate înaltă (HDL).

S-au obținut rezultate similare și în rândul persoanelor obeze. Mai mult, au fost reduse proteina C reactivă (CRP), greutatea corporală (BW), grăsimea corporală (BF), dar și indicele de masă corporală (IMC).

Anumite tipuri de miere pot scădea frecvența și severitatea tusei și chiar pot îmbunătăți calitatea somnului. Printre aceste tipuri se numără mierea de hrișcă, mierea de eucalipt, citrice sau Labiatae, mierea naturală iraniană, mierea neagră de Nairobi, mierea de salcâm, mierea de Kimia și mierea de Golha.

Potrivit studiului, mierea poate ajuta la reducerea timpului de recuperare a gastroenterocolitei bacteriene, a plăcii dentare, inflamației, secreției și mâncărimilor asociate cu candidoza. Un alt beneficiu este faptul că procesul de vindecare a rănilor ar putea fi îmbunătățit.