Inițial, femeia este filmată cum întinde mâna și se servește cu mâncare dintr-o tavă pregătită pentru servirea clienților, însă un alt moment filmat a captat atenția internauților. Așadar, angajata respectivului restaurant gustă dintr-o ciorbă pusă pe foc, așa cum făceau străbunicile românilor la țară.
”Cum am reusit eu cu sotul sa facem toxinfecție”, a scris Maria, femeia care a filmat scena. Cu toate că astfel de practici sunt folosite de mai toți românii la ei acasă, atunci când vor să guste mâncarea, într-un local de alimentație publică există reguli clare de igienă, care ar trebui respectate, se plâng oamenii, conform Știri de Cluj. CLICK AICI pentru video.
Cum se întâmplă de obicei, internauții au avut păreri împărțite despre această situație. Primii au fost cei care au sărit în apărarea femeii. ”I-ați rezolvat locul de muncă”, a scris un individ, fiind completat de un altul: ”Orice bucătar gustă mâncarea, nu știu cum vă imaginați voi că se prepară mâncarea fără sa o guști”.
”Păi gustă mâncarea. Dar nu bagă înapoi polonicul cu balele ei. Îți doresc numa supă /ciorbă cu balele angajaților poate o să găsești într-o zi și un dinte”, a replicat un alt cetățean, revoltat de cele văzute. Astfel de probleme au mai fost semnalate în Cluj-Napoca, iar în octombrie 2023 ANPC închidea nu mai puțin de 5 restaurante din foodcourt în mall.
Atunci, inspectorii ANPC găseau mizerie, mucegai și chiar gândaci. Printre altele, ANPC transmitea că au descoperit ”folosirea unor vitrine neigienizate, pentru depozitarea produselor și preparatelor, cu praf în exces, rugină, mucegai și chedere neigienizate, cu mucegai”, precum și comercializarea unor produse cu data limită de consum depășită, precum și folosirea unor frigidere cu grătare cu rugină în exces”.
Alte probleme mari identificate erau prezența insectelor în blocurile alimentare, prezența penajului la produsele din carne de pasăre sau diferențe între cantitatea netă declarată față de cea cântărită, ceea ce constituie o practică comercială înșelătoare. În consecință au fost aplicate atunci 27 amenzi în valoare de 283.000 de lei, precum și 7 avertismente. Mai mult, 5 restaurante au primit interdicția de a mai funcționa, temporar, până la rezolvarea problemelor.
Conducerea mall-ului comenta în acel moment, într-un răspuns adresat Monitorul de Cluj, situația. ”Avem certitudinea că toate dispoziţiile şi recomandările Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului vor fi implementate în cel mai scurt timp de către operatorii în cauză, conform rezultatelor controlului efectuat pe 2 octombrie 2023.
(…) Astfel, realizăm operaţiuni de dezinsecţie, dezinfecţie și deratizare cu o frecvenţă sporită, de două ori pe lună în zona de food court, incluzând spaţiile operatorilor, sala de mese, grupurile sanitare din proximitate și alte spaţii comune. De asemenea, zilnic, după finalizarea programului, în zona food court se efectuează operaţiuni complete de curăţenie și degresare, atât în spaţiile închiriate, cât și pe cele comune.
Cu toate aceste eforturi constante, sunt factori independenţi de activitatea Iulius Mall care pot genera neconformităţi. Îi asigurăm pe clienţii noştri că vom gestiona cu maximă responsabilitate situaţia, preocuparea principală fiind asigurarea calităţii serviciilor oferite”, transmiteau reprezentanții Iulius Mall.