Life

Animalul bizar descoperit în Vietnam. Oamenii de știință vorbesc despre o nouă specie

Animalul bizar descoperit în Vietnam. Este vorba despre o nouă specie, potrivit oamenilor de știință. Ce trăsături distinctive are.
27.06.2023 | 07:39
Animalul bizar descoperit in Vietnam Oamenii de stiinta vorbesc despre o noua specie
Ce animal bizar a fost descoperit în Vietnam. Sursa foto: Freepik/wirestock

În Vietnam, în timp ce căutau șopârle, broaște și șerpi, cercetătorii au capturat șapte vietăți, iar animalul bizar pe care l-au descoperit i-a surprins. Specia are mai multe trăsături distinctive și a fost numită după locul descoperirii.

Animalul bizar descoperit de oamenii de știință în Vietnam. Este o nouă specie

De multe ori, cercetătorii descoperă diverse specii de animale, iar unele dintre acestea au trăsături bizare. Acesta a fost și cazul unei descoperiri recente din Vietnam.

O echipă de cercetători și-a propus să se ocupe de animalele din pădure și din zonele stâncoase din Lũng Cú, în nordul Vietnamului. Într-o noapte, aceștia explorau un habitat stâncos, moment în care au surprins o șopârlă care pândea pe stânci. Aceasta se afla la câțiva metri deasupra solului.

Au fost capturate șapte șopârle, iar oamenii de știință s-au uitat cu atenție și au realizat că au descoperit o nouă specie de gecko, conform studiului publicat pe 22 iunie în revista ZooKeys.

Specia a fost numită Hemiphyllodactylus lungcuensis sau gecko zvelt Lungcu. Această șopârlă are un cap “triunghiular” și poate atinge o dimensiune de aproximativ 3,4 cm. Este o șopârlă de culoarea nisipului, având dungi neregulate de mari închis, potrivit yahoo.com.

Noua specie a fost identificată de cercetători ca fiind distinctă pentru forma corpului, dat și pe baza ADN-ului. Spre deosebire de alte specii de gecko, șopârla are un defect genetic între 4% și 20%.

“Sunt necesare cercetări suplimentare pe teren pentru a descoperi diversitatea din nordul Vietnamului”, au transmis cercetătorii, conform sursei menționate mai sus.

“Dimensiunile relativ mici, densitățile scăzute, distribuțiile localizate și coloritul criptic (al gecko), le fac componente discrete ale micro-mediilor în care trăiesc”, au mai explicat oamenii de știință.

Această șopârlă a fost numită după zona în care a fost descoperită. Lũng Cú, din provincia Hà Giang, este cea mai nordică regiune din Vietnam și este situată la aproximativ 250 de km nord de Hanoi, de-a lungul graniței Vietnam-China. Șopârla trăia într-o zonă de stânci calcaroase, înconjurate de copaci și arbuști.

Dialog halucinant între vedetele Pro TV. Filmați în timp ce analizau cât de...
Dialog halucinant între vedetele Pro TV. Filmați în timp ce analizau cât de sexy sunt colegele: „Dacă ele sunt «piese» acum, cum erau când plesneau de tinerețe?”
Andreea Bălan și Victor Cornea