Cu ceva mai mult de o săptămână până la Crăciun, Autoritatea Naţională Pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a transmis o informare extrem de importantă pentru cetățenii care plănuiesc să cumpere produse de patiserie din comerț.
Președintele ANPC, Mihai Culeafă, anunță că, din analiza mai multor produse, s-a constatat ”existența unor E-uri care ar trebui să îngrijoreze consumatorul”.
În trecut un obicei tradițional găsit în aproape fiecare gospodărie, prepararea cozonacului la domiciliu nu se mai practică în prezent în foarte multe locuințe. Acum, oamenii apelează tot mai mult la patiserii.
Extrem de aspectuoase și de gustoase, aceste produse nu sunt tot timpul și sănătoase pentru organism. În această perioadă în care cumpărăturile sunt la un nivel maxim, cei de la ANPC își propun să aducă la cunoştinţă consumatorilor români şi dezavantajele cozonacilor achiziţionaţi din comerţ, care fac referire la conţinutul lor.
Șeful instituției doreşte să sublinieze nevoia imperativă de cunoaștere a etichetei de către consumatori, mai exact a unor E-uri care se pot dovedi extrem de periculoase.
Mihai Culeafă atrage atenție supra faptului că, după o analiză a etichetelor mai multor cozonaci din comerț, s-a constatat existența unor E-uri care ar trebui să îngrijoreze consumatorul și să îl determine să nu acorde încredere produsului doar pe baza ambalajului sau aspectului.
”Analizând etichetele mai multor cozonaci din comerţ, se constată existenţa unor E-uri care ar trebui să îngrijoreze consumatorul şi să îl determine să nu acorde încredere produsului doar pe baza ambalajului sau aspectului.
Printre substanţele regăsite se numără şi tartazina (E102), coloranţii artificiali, precum E122, E123 sau E127, care au efecte dăunătoare şi care ar trebui să alarmeze consumatorul cu privire la produsele care le conţin”, spune președintele ANPC, într-un comunicatul citat de Agerpres.
Același Mihai Culeafă a mai evidenţiat şi problema absenţei acesteia etichetelor de pe unele produse. Acesta îl sfătuiește pe consumatorul român ca, mai ales în această perioadă în care târgurile cu specific îşi deschid porţile, să privească eticheta ca pe un criteriu principal de selecţie a produselor, nicidecum ca pe o informaţie facultativă.
Asta înseamnă că cetățeanului îi revine responsabilitatea de a-şi alege alimentele în funcţie de ingredientele, dar şi de indicaţiile de pe etichetă, şi anume data valabilităţii produsului, valoarea nutriţională, condiţiile de păstrare, prezenţa alergenilor, procentajul unor ingrediente etc.
De asemenea, starea sau aspectul ambalajului ori a spaţiului de depozitare pot reflecta calitatea produsului.