News

Anunț important pentru cei care se pensionează. Se cere o nouă adeverință la dosar. Lipsa ei poate respinge procesul

Un anunț important vine din partea autorităților pentru românii care se pensionează. Din acest an, se cere o nouă adeverință la dosarul de pensionare. Lipsa ei poate respinge aplicația persoanei în cauză.
03.07.2022 | 19:58
Anunt important pentru cei care se pensioneaza Se cere o noua adeverinta la dosar Lipsa ei poate respinge procesul
Modificare a legii. O nouă adeverință cerută la dosarul de pensionare. Ce riscă cei care nu o au. Sursa foto: national.ro
ADVERTISEMENT

În 2022, a fost adoptat un act normativ care mai adaugă o adeverință la dosarul de pensionare.

Modificare a legii. O nouă adeverință cerută la dosarul de pensionare. Ce riscă cei care nu o au

Conform Legii 76/2022, la toate dosarele de pensionare trebuie să fie adăugată o nouă adeverință. Aceasta va fi eliberată de angajatorul la care solicitantul lucrează în momentul în care acesta își depune dosarul de pensionare.

Adeverința în cauză oferă datele de contact ale angajatorului. Acesta trebuie informat de către Casa de Pensii cu privire la emiterea deciziei de pensionare a angajatului.

ADVERTISEMENT

Ulterior, acest document trebuie trimis respectivei companii în termen de maxim 5 zile de la emiterea deciziei de pensionare.

Această măsură legislativă vine să elimine situațiile în care un pensionar încalcă prevederile Codului muncii prin continuarea activității profesionale după pensionare prin încetarea de drept a contractului individual de muncă odată cu împlinirea condițiilor de pensionare, scrie Antena 3.

ADVERTISEMENT

Adeverința necesară dosarului de pensionare va cuprinde următoarele informații:

  • denumirea angajatorului
  • adresa de poștă fizică și electronică
  • date de contact telefon/fax

Efectele acestei noi adeverințe

După ce angajatorul a fost anunțat despre decizia de pensionare a persoanei, acesta va putea demara procedurile prevăzute în Codul Muncii în cazul încetării activității:

  •  în cazul pensiei pentru limită de vârstă sau limită de vârstă redusă, contractul individual de muncă încetează de drept, dacă pensionarul nu anulează decizia de pensionare în 30 de zile calendaristice scurse de la data stampilei de pe anvelopa plicului în care a primit decizia de pensionare.
  •  în cazul pensiei anticipate parțiale sau anticipate, trebuie cunoscut că aceasta nu poate fi încasată atâta timp cât persoana respectivă este încă angajată.
ADVERTISEMENT

Cu alte cuvinte, noul document este important numai pentru angajator. În ceea ce privește Casa de Pensii, instituția deține datele de contact ale angajatorilor dat fiind că lunar acesta plătește CAS iar pe cererea de pensionare a solicitantului sunt trecute datele de contact ale angajatorului.