În 2022, a fost adoptat un act normativ care mai adaugă o adeverință la dosarul de pensionare.
Conform Legii 76/2022, la toate dosarele de pensionare trebuie să fie adăugată o nouă adeverință. Aceasta va fi eliberată de angajatorul la care solicitantul lucrează în momentul în care acesta își depune dosarul de pensionare.
Adeverința în cauză oferă datele de contact ale angajatorului. Acesta trebuie informat de către Casa de Pensii cu privire la emiterea deciziei de pensionare a angajatului.
Ulterior, acest document trebuie trimis respectivei companii în termen de maxim 5 zile de la emiterea deciziei de pensionare.
Această măsură legislativă vine să elimine situațiile în care un pensionar încalcă prevederile Codului muncii prin continuarea activității profesionale după pensionare prin încetarea de drept a contractului individual de muncă odată cu împlinirea condițiilor de pensionare, scrie Antena 3.
Adeverința necesară dosarului de pensionare va cuprinde următoarele informații:
După ce angajatorul a fost anunțat despre decizia de pensionare a persoanei, acesta va putea demara procedurile prevăzute în Codul Muncii în cazul încetării activității:
Cu alte cuvinte, noul document este important numai pentru angajator. În ceea ce privește Casa de Pensii, instituția deține datele de contact ale angajatorilor dat fiind că lunar acesta plătește CAS iar pe cererea de pensionare a solicitantului sunt trecute datele de contact ale angajatorului.