Sport

Barcelona a respins o ofertă de sponsorizare de 70 de milioane de euro. Cine voia să bage bani în clubul catalan

FC Barcelona a avut o ofertă de sponsorizare în valoare de 70 de milioane de euro, dar Consiliul de Administrație al clubului catalan a respins-o, preferând să continue negocierile cu Spotify.
22.02.2022 | 16:50
Barcelona a respins o oferta de sponsorizare de 70 de milioane de euro Cine voia sa bage bani in clubul catalan
FC Barcelona a avut o ofertă de sponsorizare în valoare de 70 de milioane de euro, dar Consiliul de Administrație a respins-o. Sursa foto: marca.com
ADVERTISEMENT

Clubul FC Barcelona, prin intermediul Consiliului de Administrație, a respins o ofertă de sponsorizare în valoare de 70 de milioane de euro, venită din partea unei companii care se ocupă de tranzacționarea criptomonedelor.

Barcelona a primit o ofertă de sponsorizare de 70 de milioane de euro de la o companie care se ocupă de criptomonede

FC Barcelona continuă căutările pentru un sponsor principal, în condițiile în care contractul cu Rakuten expiră în vara anului 2022. Înțelegerea a fost semnată în 2017 pe cinci ani, cu o investiție de 55 de milioane de euro pe sezon, dar în ultimul an a fost redusă la 30 de milioane de euro, din cauza pandemiei.

ADVERTISEMENT

În context, clubul catalan a primit mai multe oferte de sponsorizare, iar una a venit din partea unei companii care se ocupă cu tranzacționarea criptomonedelor. Suma pe care respectiva companie dorea s-o investească annual este de 70 de milioane de euro.

Dar Consiliul de Administrație al clubului catalan a respins-o, chiar dacă era superioară, din punct de vedere economic, celei făcută de Spotify, cu care Barcelona continuă negocierile.

ADVERTISEMENT

Este un sector speculativ, riscant, oscilant și lipsit de etică”, a explicat conducerea clubului. Respectiva companie era dispusă să dea și un bonus de 20%, în funcție de performanțele echipei antrenată de Xavi Hernadez.

Barcelona a respins de mai multe ori oferta de 70 de milioane de euro

Oferta companiei a fost analizată de diferitele departamente ale clubului, inclusiv cel de Conformitate (care caută să fie respectate regulamentele interne), dar a fost respinsă. Și nu o dată, deoarece au mai existat propuneri de sponsorizare din partea aceleiași companii.

ADVERTISEMENT

Conform marca.com, Barcelona caută, pe lângă bani, sponsorizări în concordanță cu valorile clubului, care să respecte Declarația Universală a Drepturilor Omului, care a fost inclusă în statut la ultima Adunare Generală.

Lumea criptomonedelor este complet nouă, complicată și dificilă. Ea presupune riscuri pentru cei care intră în ea și nu o cunosc bine. Dar chiar și pentru care știu despre ce este vorba.

ADVERTISEMENT

Poți pierde mulți bani. Barcelona nu-și dorește să se asocieze cu o companie care se ocupă cu astfel de tranzacții”, a explicat José Parra, profesor de „blockchain” la Copenhaga Business School.

Spotify va oferi Barcelonei între 70 și 75 de milioane de euro anual

În prezent, Barcelona este în ultima fază a negocierilor cu Spotify, iar cifra finală a acordului va fi între 70 și 75 de milioane de euro, în funcție de performanțele echipei de fotbal.

Conform contractului, Spotify nu-și va trece numele doar pe partea din față a tricourilor echipei masculine, ci și pe cele ale echipei feminine, pe spatele tricourilor de antrenament și, mult mai important, în denumirea stadionului, care va fi „Camp Nou Spotify”.

Luând în calcul toate acestea, este evident că oferta Spotify este inferioară, din punct de vedere economic, celei făcută de compania ce se ocupă cu tranzacționarea criptomonedelor.

ADVERTISEMENT