Black Friday 2022 sau ”ziua cu cele mai mari reduceri de peste an”, este la câteva ore distanță. Poliția Română vine în sprijinul cetățenilor cu o serie de sfaturi utile.
Conform site-ului BlackFriday.ro, în 2022, această zi a marilor reduceri se organizează pe data de 11 noiembrie 2022.
Tradiția americană spune că Black Friday este în ziua de după a patra joi a lunii noiembrie (Ziua Recunoștinței), adică pe 25 noiembrie 2022.
În țara noastră, reducerile au început deja și, mai mult ca sigur, se vor extinde și după ziua de vineri, 11 noiembrie.
În ultimii ani, de Black Friday, tot mai multe branduri străine și românești de renume au oferit reduceri substanțiale fanilor și nu numai.
An de an, pe site-ul Poliției Române sunt postate o serie de recomandări extrem de importante pentru ca cetățenii să nu pice în plasa unor posibile tentative de fraudă.
Conform instituției, cele mai întâlnite fraude online sunt vânzările fictive, adică postarea de anunțuri de vânzare online.
După ce clienții sunt convinși să transfere sumele de bani solicitate, acestea nu mai ajung la destinație, nefiind livrate.
În cazul în care efectuați cumpărături online, sfatul Poliției este să nu trimiteți banii în avans. Cel mai indicat este un serviciu cu plata ramburs (achitarea la momentul livrării produsului).
Recomandările Poliției:
Oamenii legii ne mai spun care sunt lucrurile care trebuie evitate în această zi, de Black Friday.
Cumpărătorii trebuie să evite să transmită prin telefon sau prin alte dispozitive informații referitoare la datele bancare (numărul contului bancar, codul de securitate al cardului, PIN-ul cardului, parole de acces, seria sau IP-ul token-ului etc.).
Nu trebuie furnizate nici date de identitate, precum: codul numeric personal (CNP), seria și numărul cărții de identitate.
E important să evitați acei operatori economici care nu afișează date de contact complete (adresă, telefon, cod unic de identificare fiscală etc.).
Nu în ultimul rând, mai precizează Poliția Română, atunci când achiziționați bunuri de la persoane fizice, cereți documentele de proveniență ale acestora (factura sau bonul fiscal cu care a fost cumpărat iniţial produsul de la magazin) şi certificatul de garanție emis de producător.
Pentru a vă asigura că evitați potențiale probleme ulterioare, salvați sau tipăriți comanda dumneavoastră, precum şi clauzele şi condiţiile ce apar pe site la momentul cumpărării.