Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a declarat miercuri la Digi24 că decizia de redeschidere a școlilor este încă una incertă, anunțând data în care se va întruni guvernul și când va fi făcut anunțul extrem de relevant pentru elevi, părinți și profesori.
Ministrul a declarat miercuri că profesorii și elevii cu vulnerabilități medicale vor putea să aleagă să nu se expună la infectare prin activitatea față-în-față, iar elevii vor continua școala online.
De asemenea, Cîmpeanu a subliniat marți că decizia de redeschidere a școlilor este condiționată de evoluția ratei de infectare, nu de gradul de vaccinare a cadrelor didactice.
“În data de 14 ianuarie s-a spus că va fi luată decizia în 2 februarie, pentru a urmări evoluția pandemiei, de aceea a fost amânată. Atunci, cu siguranță vom lua în calcul și tulpina britanică, mai ales că acest focar a apărut într-o școală, să sperăm că DSP-ul va lua toate măsurile pentru limitarea răspândirii.
Important este ca cifrele actulizate de către Ministerul Sănătății să fie cunoscute cu o cadență săptămânală și din timp, nu e plăcut să afli duminică că luni nu mergi la școală, nici ca elev, părinte sau profesor.
Din discuțiile avute, a reieșit că pentru a trece dintr-un anumit scenariu în altul, să se analizeze lucrurile 72 de ore, pentru a se putea urmări dacă există un trend semnificativ de creștere sau scădere”, a declarat Cîmpeanu la Digi24.
“La fel cum s-a făcut și în sistemul de educație din Franța, avem deja avantajul că au fost sisteme care au funcționat în alte state, sunt convins că epidemiologii vor găsi soluții. Toate prevederile de protecție vor deveni certitudine după ce avem ordinul de ministru comun sănătate-educație, iar exigențele le vom adapta la realitate.
Avem exemple din alte state, unde rata de infectare nu a crescut, avem un material cu ce au făcut toate celelalte state europene. Pe baza lipsei de eficiență a predării în sistem hibrid, dar predând și online și fizic riscul de a nu face niciunul din amândouă este foarte mare”, a adăugat ministrul.
“Evaluarea națională și Bacalaureatul sunt examene naționale și cea mai mare parte a elevilor și profesorilor vor să fie organizate cu prezență fizică la datele stabilite și, în aceste situații, dacă nu ai adapta cerințele la contextul actual ar fi o negare a faptului că lucrurile au fost foarte diferite.
Tematica de examen trebuie adaptată, să păstrăm elementele esențiale, să eliminăm conținuturile mai puțin importante, dar este o decizie corectă adaptată la realitate”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.