Capcana care se află în spatele aplicațiilor BCR, BRD și ale altor bănci din România. Clienții sunt avertizați să fie foarte atenți atunci când le utilizează, deoarece pot fi în mare pericol.
Aplicațiile de banking sunt foarte utile pentru cei care au conturi deschise la diverse instituții bancare din România. Cu ajutorul acestora, românii pot face anumite tranzacții mult mai ușor, doar din telefon, fără a mai fi nevoie să se deplaseze la bancă sau la un bancomat.
Cu toate acestea, dacă ai cont la BCR, BRD, CEC Bank, Banca Transilvania sau ING și folosești o aplicație bancară, trebuie să ai mare grijă, deoarece banii tăi ar putea dispărea din cont.
BCR România a lansat un avertisment pentru toți clienții care utilizează aplicația. Cei care au conturi la alte bănci ar trebui să țină cont de el, deoarece este un lucru valabil pentru toate aplicațiile bancare.
Astfel, BCR i-a îndemnat pe clienți, atunci când călătoresc, să fie atenți la ce rețea Wi-Fi se conectează, deoarece au fost identificare tentative de fraudă.
În cazul în care utilizezi o rețea Wi-Fi publică, s-ar putea să existe probleme. BCR le recomandă clienților să nu folosească astfel de rețele atunci când fac tranzacții din aplicație.
De asemenea, BCR îi îndeamnă pe clienți să folosească întotdeauna parole puternice pentru dispozitivele utilizate, precum și pentru serviciile bancare.
“Rețelele nesecurizate sunt adesea ținte pentru atacatori cibernetici. Folosește parole puternice și unice pentru fiecare dispozitiv și serviciu pe care îl folosești. Schimbă regulat parolele și ia în considerare utilizarea unui manager de parole”, au transmis reprezentanții BCR România.
Cu alte cuvinte, dacă ești într-un loc public, cum ar fi un aeroport, o cafenea sau chiar într-un mijloc de transport în comun, este mai bine să eviți să faci tranzacții din aplicația mobilă, dacă te conectezi la o rețea Wi-Fi publică.
Totodată, clienții sunt avertizați să nu deschidă link-uri sau documente dacă acestea sunt trimise de expeditori necunoscuți. Trebuie să evite, de altfel, să dezvăluie informații personale în mediul online, deoarece pot fi victimele unor tentative de fraudă.
“Nu deschide link-uri sau atașamente primite de la expeditori necunoscuți. Acestea pot conține malware sau pot fi parte dintr-o tentativă de phishing.
Evită să dezvălui informații personale, precum locația în care te afli, pe rețelele sociale sau în alte medii online. Aceste informații pot fi folosite de persoane cu intenții rele”, a mai transmis BCR.