News

Capitala, 100 de tramvaie noi! „Contractul a fost semnat pe prețul de ofertat de câștigător”

Capitala va avea 100 de tramvaie noi după ce municipalitatea a semnat contractul pe prețul de ofertat de câștigător
26.05.2021 | 12:11
Capitala 100 de tramvaie noi Contractul a fost semnat pe pretul de ofertat de castigator
ADVERTISEMENT

A devenit oficial – contractul pentru achiziţia celor 100 de tramvaie a fost semnat în conformitate cu Legea achiziţiilor publice şi cu Hotărârea Curţii de Apel Bucureşti.

Preţul fiind a fost cel ofertat de câştigătorul licitaţiei. Anunțul a fost făcut chiar de directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ.

ADVERTISEMENT

Capitala, contract pentru 100 de tramvaie noi!

“Nu s-a semnat contractul pe un preţ majorat. Sunt speculaţii. 840,88 milioane lei, fără TVA, acesta a fost preţul ofertat de câştigător (Astra Vagoane Călători Arad – n. r.) şi la acest preţ s-a semnat contractul.

Dacă se doreşte o modificare a preţului, decizia aparţine municipalităţii. Acel contract a fost semnat şi de mine, ca utilizator al tramvaielor achiziţionate de municipalitate, pentru că recepţia şi punerea în funcţiune vor fi realizate de angajaţii STB.

ADVERTISEMENT

Mai mult, caietul de sarcini şi documentaţia de atribuire a fost făcută tot de angajaţi din cadrul STB, aceştia participând inclusiv în comisia de licitaţie. A

m semnat ca utilizator de contract la solicitarea primarului general, luând în considerare documentaţia de atribuire publicată cu ocazia licitaţiei”, a declarat Adrian Criţ pentru Agerpres.

ADVERTISEMENT

Vă readucem aminte că în spațiul public a fost vehiculată ideea conform căreia preţul de achiziţie a celor 100 de tramvaie ar urma să urce cu 34 de milioane de lei, prin act adiţional.

Un alt detaliu interesant ține de lungimea tramvaielor. Cele 100 noi cumpărate vor avea avea 36 de metri, fiind mult mai mari față de cele care circulă în prezent.

ADVERTISEMENT

Culmea, unele peroane de pe liniile pe care vor circula aceste tramvaie, respectiv 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, vor avea nevoie de modificări.

În acest context, Criţ susţine că modernizarea peroanelor şi a căii de rulare este asumată de municipalitate, iar până la livrarea în totalitate a celor 100 de tramvaie se vor finaliza aceste lucrări.

“Legat de modificarea peroanelor pentru a putea ajunge în staţii tramvaiele mai mari pot să vă spun că este o modernizare asumată de municipalitate anul trecut. Până în prezent, s-au lungit opt peroane pe linia 41.

De asemenea, am pus la dispoziţia executantului lucrării de pe Vasile Milea tot ceea ce înseamnă amplasament, astfel încât, în zilele următoare, să înceapă organizarea de şantier pe acel tronson de un kilometru, situat între Podul Basarab şi Bulevardul Timişoara.

Este o lucrare contractată de municipalitate, este ultimul tronson de modernizare pe inelul circular de tramvai al Capitalei şi care va aduce beneficii majore bucureştenilor, legate de timpii de succedare şi de calitatea transportului.

Pe linia 41 mai sunt de modificat 14 peroane, dar pot spune că e obligaţia municipalităţii ca până la sosirea în totalitate a celor 100 de tramvaie să se modernizeze 27 de kilometri de cale de rulare. Este un prim pas care s-a făcut acum cu acest kilometru pe linia 1. Urmează modernizarea liniei 40, unde sunt circa 18,4 kilometri, şi a liniei 55, unde sunt circa 8,4 kilometri”, a explicat şeful STB.

De remarcat că primul tramvai va fi livrat începând cu cu luna august 2022, iar ulterior vor sosi regulat câte 4 pe lună.

“Ne dorim mai repede, pentru că vechimea tramvaiului din Bucureşti nu e una care să ne avantajeze. Ne provoacă costuri foarte mari de exploatare”, a susţinut Adrian Criţ.

Dacă discutăm despre propunerea de modificare a planului tarifar, Adrian Criţ a transmis că aceasta este pe masa Asociaţiei de Transport Metropolitan Bucureşti-Ilfov. De asemenea, au fost înştiinţate CGMB şi primarul general, dar încă nu a intrat în dezbatere publică.

ADVERTISEMENT