News

Cătălin Drulă, anunț de maximă importanță referitor la Metrorex. Ce se întâmplă cu angajații

04.03.2021 | 21:33
Catalin Drula anunt de maxima importanta referitor la Metrorex Ce se intampla cu angajatii
ADVERTISEMENT

Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor, a comentat joi la Digi24 situația angajaților de la Metrorex, explicând ce se va întâmpla cu angajații acestei companii. În ultima perioadă, au existat mai multe controverse între Ministrul Transporturilor și compania de stat.

Gabriel Mocanu, directorul Metrorex, a demisionat în urma scandalului pe care l-a avut cu Cătălin Drulă, referitor la salariile din companie.

ADVERTISEMENT

Ministrul Transporturilor a anunțat la începutul mandatului că momentan lucrările la Magistrala 6 spre Aeroportul Otopeni nu vor continua.

Cătălin Drulă anunță ce se întâmplă cu angajații de la Metrorex. Vor fi disponibilizări?

“Avem o lege de anul trecut, legea 55, care spune că toate contractele se prelungesc automat în timpul stării de alertă, a fost o creștere și o renegociere a salariilor discreționară pentru că au vrut părțile.

ADVERTISEMENT

Consiliul de Administrație trebuia să negocieze, l-am demis astăzi, a cam negociat sindicatul cu sine.

Indiciile pe care le are corpul de control este că s-au încălcat mai multe legi, vom publica luni forma sintetică a raportului, vom sesiza și instituțiile abilitate pentru a face anchete.

ADVERTISEMENT

În comisia de negociere erau 15 membri, dintre care zece erau membri de sindicat. Nu este vorba de o companie în care nu s-au mai crescut salariile de zece ani, au fost creșteri anual. Sindicatul ar trebui să se gândească și la sănătatea acestei companii.

Masa salarială s-a triplat în ultimii ani, dar veniturile înainte de pandemie rămăseseră la fel, iar apoi s-au prăbușit. Am numit un nou Consiliu de Administrație cu oameni cu experiență în mediul privat, în bănci, cu studii în drept.

ADVERTISEMENT

Sistemul de metrou are mecanici și ajutor de mecanic, din motive de siguranță, dar s-ar putea face investiții în tehnologie pentru a nu mai avea nevoie de ajutor de mecanic, și sunt convins că sunt locuri în care este posibilă o restructurare a organigramei, la nivelul casierelor, de exemplu.

Consilierii directorului Metrorex câștigă 9500 de RON net, dublu față de un consiliu de ministru, mai sunt posturi de psihologi, traducători, plătiți mult mai bine decât media pieței.

Mi-au spus oameni din Metrorex că le-a fost jenă de creșterea aceasta de salarii, mai ales în pandemie, mi-au scris pe pagina de Facebook”, a declarat Cătălin Drulă la Digi24.

Ministrul Transporturilor: Membrii de sindicat nu au dreptul să închirieze spațiile publice de la metrou”

“Spațiile comerciale de la metrou sunt rezervate de către sindicat, veniturile de acolo sunt împărțite astfel: sindicatul iau 65%, restul Metrorex. Ei nu au dreptul să facă aceste închirieri de spații, acolo trebuie să ajungem la niște desființări, asta spune și raportul corpului de control. 

Multe construcții făcute după 2010 nu au avizul ISU, de exemplu. Magazinele care pun în pericol siguranța cetățenilor vor fi desființate, aici nu se negociază, sunt de exemplu niște patiserii care nu ar trebui să funcționeze.

Pe domnul Rădoi îl cunoaște toată România, e de 30 de ani lider de sindicat, avem un ordin de ministru din 2014 prin care prezența sindicatului la ședințele de Consiliul de Administrație este obligatorie.

Voi abroga mâine această prevedere. Sindicatul este o parte legitimă a democrației, dar trebuie împărțite lucrurile în mod clar.

Nu cred că metroul are deficit de 1000 de oameni. Pe magistrala M5 s-au angajat 1000 de oameni, sunt nouă stații, e mult.

Fără să intri în toate detaliile, există tehnologie prin care se poate reduce mult organigrama, dar sindicatul a presat mereu spre creșterea numărului de angajați. Din ce știu eu față de Varșovia sau Budapesta, suntem cu 30-40% mai mulți la metrou decât în aceste orașe.

Este o opțiune să se scumpească biletul la metrou anul acesta, de cinci-șase ani nu a mai crescut prețul, trebuie să avem grijă că suntem într-o perioadă de pandemie, dar există o flexibilitate, măcar ar trebui să existe o ajustare.

O creștere de 20% în zona tarifară, în medie, poate aduce 50 de milioane în plus la buget, se discută această variantă.

În 2016 60% dintre costuri erau acoperite din venituri, ceea ce este o zonă bună, ar trebui chiar spre 70%, iar acum s-a prăbușit la 30%, ceea ce este nesustenabil”, a adăugat Ministrul Transporturilor.

ADVERTISEMENT
Tags: