News

Cătălin Drulă explică de ce linia de metrou spre aeroportul Otopeni nu se va mai construi. Care este motivul

Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor, a explicat miercuri, la TVR1, care sunt motivele pentru care linia de metrou spre aeroportul din Otopeni nu se va construi încă, cel puțin referitor la sectorul dintre Centrul Comercial Băneasa și Aeroportul "Henri Coandă"
19.05.2021 | 22:00
Catalin Drula explica de ce linia de metrou spre aeroportul Otopeni nu se va mai construi Care este motivul
ADVERTISEMENT

Magistrala spre aeroportul Otopeni mai trebuie să aștepte până la realizare, anunțase Drulă încă din luna februarie a acestui an.

În urmă cu câteva zile, ministrul a avertizat că Metrorex este aproape de a intra în insolvență, existând un dezechilibru puternic între venituri și cheltuieli.

ADVERTISEMENT

Cătălin Drulă explică de ce linia de metrou spre Otopeni nu se va mai realiza

“Bucureștiul are foarte mare nevoie de alte linii de metrou, de continuarea liniei de metrou din Drumul Taberei, linia M4 de la Străulești are o continuitare firească pâna la Gara Progresul.

Liniile de metrou sunt foarte scumpe ca infrastructură, linia din Drumul Taberei are un cost de operare estimat de 170 de milioane de lei, iar pe bilete vin cam 25 de milioane, restul este subvenție din partea tuturor.

ADVERTISEMENT

Metroul se construiește în zone cu densitate mare a populației, în zone de blocuri, în Militari, Titan este bun metroul. De la Centrul Comercial până la Otopeni este cea mai puțin densă zonă, sunt păduri și câmpuri, iar în Otopeni nu se vor face cartiere cu blocuri cu multe etaje.

Ar trebui să vă bucurați dacă se face un metrou și la Cluj și oriunde, dacă va lega aeroportul de restul orașului. Nu suntem într-o concurență, eu încerc să investim echilibrat, trebuie ca aceasta să fie gândirea unui decident”, a declarat Cătălin Drulă la TVR1.

ADVERTISEMENT

Drulă despre demolarea spațiilor comerciale de la metrou: “Acele spații au deterioriat substratul stațiilor”

“Acea demolare a construcțiilor de la metrou este operată de primăriile de sector, vă spun clar, sectorul doi a terminat, sectorul patru la fel, sectorul șase e pe final, sectorul unu este undeva la jumătate, din păcate la sectoarele trei și cinci nu s-a întâmplat nimic.

Nu știu să spun de ce și trag încă speranță, nu vreau să o dăm în politică, primarul de la sectorul patru este în PSD și s-au întâmplat lucrurile. La sectoarele trei și cinci poate nu și-au rezolvat o problemă de birocrație internă, cel mai probabil.

ADVERTISEMENT

Prin aceste spații a fost deteriorat substratul stației, am deschis un dialog cu Universitatea de Arhitectură pentru a vedea dacă este o posibilă o utilizare comercială a acelor spații, dar de data asta cu toate autorizațiile.

Am început și autorizarea ISU a tuturor spațiilor, acest lucru nu s-a putut cu acele spații, deoarece blocau anumite coridoare de urgență.

După tot procesul acesta și dacă există spații pretabile la așa ceva, este sigur, se încadrează în arhitectura spațiilor. Nu există un plan în perioada următoare, dacă există un mod rațional de valorificare a spațiilor luând în calcul toate considerentele, eu nu mă opun”, a adăugat Ministrul Transporturilor.

ADVERTISEMENT