Ce înseamnă, de fapt, Kaufland. Denumirea magazinelor, care au ajuns pe piața din România în anul 2005, are o traducere inedită în limba română. Pe teritoriul țării noastre există 141 astfel de spații și ocupă locul 3 în Europa.
Kaufland este una dintre cele mai mari companii de retail alimentar din Europa. Compania de origine germană are o extindere foarte mare și este deținută de miliardarul Dieter Schwarz și face parte alături de Lidl din Schwarz Gruppe.
Denumirea hypermaketului german este una care te va lua prin surprindere. În limba română se traduce mot a mot prin „cumpară teren” sau prin adaptare “terenul cumpărăturilor”, ceea ce înseamnă că de fiecare dată când mergi la cumpărături vei știi că te afli în locul potrivit pentru a face achizițiile necesare.
Din 2005 retailerul german este prezent și pe piața din România. În momentul de față, numără 141 de magazine în toată țara și ocupă locul 3 în Europa. Per total, există în întreaga lume 10.500 de magazine în 30 de țări.
Primul magazin a fost deschis în Neckarsulm în anul 1984. S-a extins rapid, în 2014 grupul Schwars devenind cel mai mare grup de retail din Europa, cu afaceri de aproape 80 miliarde de euro. Kaufland își dorește să se extindă cu filiale inclusiv în Australia.
Kaufland a reușit să devină un brand în anul 1930 când Joseph Schwarz a intrat în compania Südfrüchte Großhandlung Lidl & Co. la Heilbronn în calitate de acționar majoritar. Mai târziu, compania avea să fie redenumită în Lidl & Schwarz KG.
Potrivit Wikipedia.ro, scopul principal al firmei nemțești a fost de a-și extinde gama de produse alimentare de tip en gros. Ulterior, după al Doilea Război Mondial a intrat în lanțul A & O. Se întâmpla în 1954, alături de Handels-und Fruchthof Heilbronn GmbH, fiind deschis primul depozit în nordul orașului Württemberg.
În 1964 compania și-a extins gama de produse din carne. În 1968 s-a deschis primul magazin de tip discount în Backnang, iar în anul 1977 s-a înființat un hipermarket cu același nume. După moartea lui Joseph Schwarz în 1977, fiul său Dieter Schwarz a preluat conducerea firmei.
Primul hypermarket Kaufland a fost deschis în 1984, în Neckarsulm, orașul fiind sediul social al companiei încă din anul 1972. După reunificarea Germaniei, lanțul de magazine s-a extins în fosta Germanie de Est.
Mai târziu, primul magazin din exteriorul Germaniei a fost deschis în 1998 în Ostrava, Cehia. În anii următori, compania a înființat filiale în Slovacia, Croația, Polonia, România și Bulgaria. În februarie 2007, compania avea 73 000 de angajați numai în Germania.