O parte din polițiștii care au ieșit din sistem, ca urmare a accidentului din 2 Mai, au încasat un ajutor egal cu mai multe salarii. Este vorba de doi ofițeri demiși la ordinul lui Cătălin Predoiu.
Până acum, nimeni nu a fost capabil să explice cum a fost posibil ca Vlad Pascu să fie lăsat să circule, în noaptea cu pricina, deși avea expirată polița obligatorie RCA, iar în mașina lui au fost găsite droguri. ”Resetarea completă a MAI”, anunțată de ministrul de interne Cătălin Predoiu s-a oprit la câteva măsuri administrative, care au culminat cu schimbarea din funcție a șefului IPJ Constanța, Constantin Adrian Glugă și reorganizarea inspectoratului sub comanda fostului director al Centrului de Cooperare Polițienească Internațională, comisar-șef Mădălina Vlangăr.
Ca urmare a tragediei de la 2 Mai, patru șefi din poliție au fost eliberați din funcție: adjunctul șefului IPJ Constanța cu responsabilități în domeniul siguranței rutiere, șeful serviciului rutier Constanța, șeful Poliției Municipiului Mangalia și șeful biroului Poliției Vama Veche. Pentru cei doi agenți și un ofițer de poliție care l-au oprit pe Vlad Pascu, a fost sesizat Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanța. Șeful IPJ Constanța, Constantin Glugă, a fost schimbat din funcție și potrivit Replica Online, și-a depus dosarul pentru pensionare.
Ce se întâmplă azi cu polițiștii demiși din ordinul lui Cătălin Predoiu? Potrivit ministrului, aceștia fie au părăsit IPJ Constanța, fie sunt suspendați.
Informația vine ca urmare a unei interpelări parlamentare a deputatului UDMR, Zacharie Benedek, care l-a întrebat pe Cătălin Predoiu ce s-a întâmplat cu polițiștii care și-au dat demisia sau au fost demiși ca urmare a accidentului din stațiunea 2 Mai.
”Referitor la personalul demis sau care și-a dat demisia din funcțiile deținute în august 2023, la momentul accidentului de la 2 Mai, menționăm că, în ceea ce privește polițistul ale cărui raporturi de serviciu erau gestionate la nivelul conducerii Ministerului Afacerilor Interne la data producerii accidentului, acesta a fost eliberat din funcție printr-o măsură administrativă care valorifica raportul personal al acestuia, în condițiile art 27/21, alin (1), lit f) din Legea nr 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, care a determinat încetarea activității desfășurate într-o funcție de conducere”, a explicat ministrul Predoiu, referitor la situația chestorului Constantin Glugă.
Despre ceilalți patru ofițeri care au fost demiși după accidentul comis de Vlad Pascu, Predoiu spune că aceștia nu mai sunt activi.
”Referitor la personalul din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Constanța, din datele puse la dispoziție de către Inspectoratul General al Poliției Române rezultă faptul că doi ofițeri de poliție au încetat raporturile de serviciu cu unitatea cu drept la pensie, iar doi ofițeri se află în continuare puși la dispoziția inspectoratului”, a mai spus Predoiu. Răspunsul ministrului a venit pe data de 18 ianuarie 2024.
La încetarea raportului de serviciu cu drept la pensie, polițiștii beneficiază de un ajutor în raport cu salariul de bază, în funcție de vechime. Acesta variază între trei salarii (pentru o vechime mai mică de trei ani) până la 20 de salarii (pentru mai mult de 30 de ani de activitate).
Vlad Pascu a fost oprit de un prim echipaj de poliție în seara zilei de 18 august, la ora 21:40, în cadrul unei acțiuni preventive. Pascu circula fără o asigurare valabilă și fără semn de începător. Cu toate acestea, polițiștii de la Serviciul Rutier Constanța nu au dat șoferului sancțiuni.
Pe 19 august, la 00:40, un apel la 112 reclama faptul că automobilul condus de Vlad Pascu circula haotic și agresiv. Persoana care a făcut sesizarea a semnalat un presupus consum de droguri sau de alcool a șoferului. După preluarea apelului, nu au fost trimise imediat date suplimentare echipajelor, iar incidentul nu a fost raportat conducerii.
Abia la 02:35, un agent de poliție, însoțit de un jandarm a anunțat că a depistat automobilul comunicat prin dispecerat. Un agent și un plutonier au verificat mașina, iar în portieră au fost găsite o țigară de canabis parțial consumată și patru comprimate de Bromazepam.
Agentul respectiv nu a pornit bodycam-ul, nu l-a dus pe Vlad Pascu la spital pentru recoltarea de probe biologice și nu i-a ridicat plăcuțele de înmatriculare. Ulterior, acesta a solicitat un durg-test, însă operatorul i-a comunicat că nu are disponibil un astfel de dispozitiv.
Pascu a fost lăsat să plece de la secția de poliție, pe motiv că nu prezenta semne fiziologice asociate consumului de droguri. La ora 05:21, s-a apelat numărul unic 112 și s-a anunțat accidentul rutier. Patru minute mai târziu, un echipaj de la Serviciul Rutier a ajuns la fața locului și l-a testat pe șofer, rezultatul fiind pozitiv la cocaină, amfetamină și metamfetamină.