Campionatul Mondial este în plină desfăşurare în Qatar şi organizatorii aşteaptă peste 1.500.000 de turişti pe perioada turneului final. Dar nu doar stadioanele aşteaptă vizitatorii cu braţele deschise, dar şi centrele comerciale din capitala Qatar-ului.
Doar în Doha există peste 15 mari centre comerciale, care abordează diferite tematici. Iar două dintre ele sunt poziţionate chiar lângă stadioanele care găzduiesc meciul. Mall of Qatar este poziţionat lângă stadionul Ahmad Bin Ali, ba chiar are şi un pasaj care duce direct la arenă.
Iar Villaggio Mall, unul dintre cele mai cochete, este poziţionat în partea de vest a oraşului, lângă stadionul Khalifa International. Înainte şi după meciuri, centrele comerciale sunt pline. Iar ca să profite cât mai mult de pe urma turneului final, mall-urile şi-au prelungit activitatea zilnică până la ora 02:00 noaptea.
Aşa cum îi spune şi numele, Villagio Mall are tematică italiană. Găzduieşte peste 200 de magazine, cele mai multe dintre ele, branduri luxoase de pe pieţele din Statele Unite, Marea Britanie, Italia şi Germania.
În interior, stilul este cel întâlnit pe străzile înguste ale oraşelor din Italia, iar designul magazinelor este, evident, în stil italian, cu coloane şi ornamente. Primul lucru care frapează în interiorul centurului comercial este tavanul.
Tavanul simulează perfect un cer parţial înnorat, fiind mereu luminat. Atenţia la detalii este dusă la extrem, fiecare coridor având acest construit tavanul în acest mod. La intrare există o cupolă, tot în stil romanic.
Apoi, pe lângă aleile din centrul comercial, există un râu artificial, cu o lungime de aproximativ 150 de metri, pe care te poţi plimba cu gondola, exact ca în Venezia.
Iar acest lucru pare să fie şi în Doha un punct de atracţie pentru turişti, care stăteau la coadă să se dea în gondolă şi să îşi facă poze în barcă. În mall am fost după un meci de fotbal, deci era destul de aglomerat, turiştii făcând un popas ca să mănânce.
Cei cu dare de mână au intrat şi în magazinele de lux, de unde au plecat cu un suvenir mai costisitor. Organizatorii aşteaptă un boom şi în centrele comerciale, mai ales că fanii care au venit în Qatar şi şi-au permis să plătească o cazare destul de scumpă, se presupune că şi-au luat mai mulţi bani şi de cheltuială.