Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Aaron Roberts, un fotograf britanic, stabilit de ceva vreme în Cluj-Napoca, a criticat prețurile mari practicate de un restaurant din Piața Muzeului, susținând că cei care acceptă să plătească aceste tarife sunt complici la ce se întâmplă.
Aaron Roberts a povestit că a intrat într-un restaurant aflat din Piața Muzeului din Cluj-Napoca și că a fost șocat de prețurile practicate în cadrul acestui lanț de restaurante. El a spus că a preferat să plece în loc să accepte să plătească acele prețuri.
Mai mult, britanicul a menționat și faptul că în restaurant erau afișate reduceri de prețuri, însă după ce prețurile fuseseră majorate în prealabil, astfel că prețul redus era cel inițial. El a susținut că oamenii care acceptă să plătească acele prețuri sunt complici la acest gen de practici.
„Nu știu ce se întâmplă. Dar am intrat în Marty Eatery zilele trecute și am fost aproape dezamăgit de prețuri. M-am ridicat și am plecat, nu pentru că nu îmi permit, ci pentru că este total inacceptabil să plătesc astfel de prețuri și refuz să le accept.
Chiar scapă de sub control, dar oamenii sunt doar complici și lasă să se întâmple. Din perspectiva afacerii, de ce să ceară prețuri uriașe și să creeze o confuzie cu reducerile pentru a da impresii false despre ceea ce este „normal”, dacă oamenii plătesc oricum.
De asemenea, am observat că cresc prețul produsului și apoi pun reducerea. Dar până la urmă este același preț ca înainte de reducere”, a scris pe pagina sa de Facebook fotograful britanic, potrivit Știri de Cluj.
Britanicul stabilit la Cluj a subliniat că în ultimii ani prețurile în restaurante au crescut și de trei ori, lucru acceptat cu seninătate de către oameni. „Lucrurile stau așa în majoritatea localurilor. Peste tot, de circa doi ani prețurile au crescut de două sau chiar de trei ori, iar oamenii se pare că acceptă situația într-o resemnare de neînțeles! Nu știu ce se întâmplă”, a concluzionat acesta.
Anterior, tot pe pagina sa de Facebook, acesta a criticat și așa-zisele reduceri practicate de o cunoscută aplicație care livrează mâncare la domiciliu. El a susținut că aceste companii fac reduceri diferite pentru produse identice, lucru ce nu ar trebui acceptat de către autorități.
„Din nou, companiile își bat joc de oameni făcând oferte false pe Bolt Food și aplicând aleatoriu reduceri diferite pentru produse identice. ANPC – Autoritatea Nationala pentru Protecția Consumatorilor, cum este posibil așa ceva? Este complet înșelător”, a mai scris Aaron Roberts.
Clujul a devenit celebru nu atât pentru scena culinară cât mai ales pentru prețurile practicate de unele restaurante. La finalul anului trecut, un turist american, ai cărui părinți au plecat din România, a reușit performanța să plătească 2.500 de dolari la cel mai scump restaurant din oraș. Este vorba de localul devenit celebru pentru burger-ul cu preț de peste 6.000 de dolari. Sigur, aceste experiențe nu prezintă întreaga scenă culinară a orașului, anterior un turist italian a anunțat că șaorma pe care a comandat-o la un local din Cluj merită nota zece din zece.