News

Ce trebuie să faci ca să nu greșești la matematică, la Evaluarea Națională 2022. Sfaturile unui profesor pentru toți elevii implicați în examen

Detaliile pe care trebuie să le ai neapărat în vedere ca să nu greșești la matematică, la Evaluarea Națională 2022. Ce sfaturi dă un profesor pentru toți elevii implicați în examen
15.06.2022 | 11:57
Ce trebuie sa faci ca sa nu gresesti la matematica la Evaluarea Nationala 2022 Sfaturile unui profesor pentru toti elevii implicati in examen
Ce trebuie să faci ca să nu greșești la matematică, la Evaluarea Națională 2022, sfaturi utile. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

FANATIK a încercat să afle de la un profesor de matematică experimentat și cu rezultate impresionante la Evaluarea Națională câteva secrete pentru ca elevii să știe tot ce au de făcut înaintea examenului și să stea fără emoții. Sunt mai multe sfaturi pentru copii venite din partea unui cadru didactic, sfaturi care pot face diferența în momentele cheie.

Cele mai bune sfaturi înaintea probei de matematică de la Evaluarea Națională 2022

Ioana Sicrieru a colaborat cu FANATIK și anul trecut și a oferit prima pe țară rezolvările de la proba de matematică a Evaluării Naționale. Mai mult decât atât, aceasta a fost de acord să explice și pașii pe care elevii trebuie să-i parcurgă pentru a încheia cu succes testarea.

ADVERTISEMENT

De altfel, copiii au nevoie să știe un lucru cât se poate de clar – există la această probă câteva detalii la care trebuie să fie atenți. Și se întâmplă lucrul acesta încă din momentul în care elevii primesc subiectele de matematică pentru Evaluarea Națională.

Nu s-a schimbat nimic față de precedentele lucrări sau teze pe care aceștia le-au susținut. Așadar, graba strică treaba. Este o lecție pe care cei mici trebuie să și-o însușească până la ora testării.

ADVERTISEMENT

„Ca de obicei trebuie să fie foarte odihniți. La modul că dacă vor să mai recapituleze ceva formule sau să se mai uite pe anumite tipuri de exerciții sau probleme să facă lucrul acesta până cel târziu miercuri la ora 14.00. După această oră nu trebuie să mai facă nimic, să încerce să se relaxeze. Nu are niciun sens. Plus că este posibil ca elevii să rămână doar cu ceea ce au făcut în orele respective și să nu-și mai aducă aminte de ceea ce știau înainte din cauza emoțiilor. 

Ce trebuie să mai știe elevii, repet lucrul acesta în fiecare an, niciun subiect nu se lasă netratat. Adică la subiectul 1 și 2 din grilă, chiar dacă elevul nu mai știe cum se calculează volumul paralelipipedului, spre exemplu, sau orice altceva, ei trebuie să încercuiască un răspuns. Nu se dă foaia fără un răspuns încercuit.

ADVERTISEMENT

De asemenea, la subiectul 3 poate nu știu să facă tot subiectul sau toată problema, dar știu să facă jumătate din ea și atunci e foarte important ca ei să scrie tot ceea ce știu să facă la acea problemă pentru că la subiectul 3 există punctaj intermediar. Și atunci nu e ca la subiectul 1 și 2 unde ori iei 5 puncte ori nimic. 

Un alt detaliu foarte important la subiectul 1 și 2 după ce rezolvă pe ciornă trebuie să fie foarte atenți la ceea ce încercuiesc pentru că se întâmplă de multe ori să le fugă privirea și să încercuiască altceva.

ADVERTISEMENT

Mai trebuie să știe că la subiectul 3 la partea de geometrie ei pot completa desenul pe foaia de examen. Pentru că de multe ori este nevoie să se mai completeze desenul. Îl pot completa cu pixul, dacă se greșește ceva în rezolvare se taie cu o linie. Au voie să amplifice, au voie să simplifice, nu interzice nimeni lucrul acesta, nu se consideră semn. Atât doar dacă se greșește să se taie cu o linie. Și nu trebuie să fie folosite două nuanțe de albastru, trebuie folosit același pix”, a explicat Ioana Sicrieru pentru FANATIK.

ADVERTISEMENT

Unde s-ar putea face diferența între elevi la Evaluarea Națională, proba de matematică

Pentru Ioana Sicrieru situația este la fel în fiecare an. Nu lipsesc emoțiile din rețeta Evaluării Naționale, dar știe exact cum să-i motiveze pe copii. Este un prim examen important pentru ei, unul care trebuie trecut cu orice preț și în care elevii care au învățat pot să arate de ce sunt în stare.

„Se poate face diferența doar la subiectul 3 pentru că la subiectele 1 și 2, ele fiind complet grilă, acolo poți să ai și noroc și să încercuiești corect. În plus, punctul B de la fiecare problemă din subiectul 3, copiii de nivel mediu, dacă le putem spune așa, tind să nu se atingă de el, să zică din start, ăsta nu știu să-l fac, nici nu mă uit ce îmi cere.

Dar de foarte multe ori este pur și simplu o formulă pe care trebuie să o aplici, adică nu sunt lucruri grele, nu este absolut nimic dificil. Ei trebuie să înțeleagă că nivelul subiectelor este un nivel mediu, chiar sub mediu dacă vorbim strict de unele subiecte, adică ușurele, ușurele”, a mai zis profesorul consultat de FANATIK.

Ce capcane ar putea să apară în timpul examenului

Și în acest an elevii trebuie să fie atenți la micile detalii pentru a putea să puncteze serios la finalul examenului. Și mai ales să încerce să elimine din start capcanele pe care anumite enunțuri le-ar putea avea.

„Din ce am observat în ultimele teste de antrenament nu prea au fost capcane, adică au fost foarte clare enunțurile. Doar că ei, evident, trebuie să citească cu atenție și să vadă ce se cere în problema respectivă și să nu uite să facă anumite operații.

La subiectul 1, spre exemplu, unde e de încercuit, poate fi ca în diagrama următoare să fie repartizați elevii de la o școală generală care învață în limba română, limba germană și în limba italiană. Din cei 350 de elevi ai școlii, de exemplu, câți fac română, câți fac germană și câți italiană. Ei bine, acolo ei sunt în procente și elevii ar putea să nu aleagă procentul, ci să calculeze efectiv numărul de elevi.

Trebuie să fie foarte atenți la ce anume se cere. Alte capcane, nu, nu mi s-au părut să fie în ultimele teste de antrenament, dar ei trebuie să continue să fie foarte atenți”, a mai punctat Ioana Sicrieru.