Life

Celebra fabrică din România de care s-a ales praful. De la 2000 de angajați a ajuns vândută la fier vechi, deși mulți români îi adorau produsele

Celebra fabrică din România de care s-a ales praful. Aceasta a ajuns să fie vândută la fier vechi bucată cu bucată. Ce se întâmplă acum cu brandul.
27.09.2023 | 08:35
Celebra fabrica din Romania de care sa ales praful De la 2000 de angajati a ajuns vanduta la fier vechi desi multi romani ii adorau produsele
Celebra fabrică din România de care s-a ales praful. Foto / fabrica demolată / Forum Galați
ADVERTISEMENT

Celebra fabrică din România de care s-a ales praful. Avea 2000 de angajați în trecut, dar a fost vândută la fier vechi bucată cu bucată. Ce s-a ales de ea, de fapt.

Celebra fabrică din România de care s-a ales praful

Celebra fabrică de săpun Cheia a fost vândută la fier vechi bucată cu bucată. Dacă în anii comunismului săpunurile sale erau de succes, după Revoluție aceasta s-a închis.

ADVERTISEMENT

Marca săpunului Cheia a fost înregistrată în 1886 de Lipa Braunstein, care cerea și aprobarea deschiderii unei fabrici în Galați, de lumânări. În 1901, fabrica producea și săpun.

Fabrica a crescut rapid și săpunurile sale au ajuns în casele românilor. În anii 80, la momentul său de apogeu, fabrica Apollo avea 2.000 de angajați.

ADVERTISEMENT

După 1990, fabrica a fost privatizată și succesul ei a scăzut dramatic. Pe piață erau și alți detergenți și alte săpunuri, iar produsele Cheia nu au făcut față. Marian Băilă, care a deținut fabrica după privatizare, a închis-o în 2009.

Atunci au fost demolate spațiile de producție și nu a mai rămas nimic din fosta fabrică. Acum, pe o parte din teren este un supermarket.

ADVERTISEMENT

Revitalizarea brandului Cheia

Alin Laslo a preluat marca Cheia în 2010 și de atunci s-a dedicat creșterii brandului. Acesta spunea că a fost o provocare să readucă pe piață săpunul Cheia și să adapteze rețetele la timpurile actuale.

„Ultimii doi ani au însemnat o dezvoltare explozivă a proiectului, am crescut cu 300%. Cred, mai departe, în potenţialul de dezvoltare.

ADVERTISEMENT

Am găsit şi am lansat proiecte noi, care să ne întărească imaginea de producător român autentic, încât avem toate motivele să facem parte din segmentul optimist al antreprenorilor“, a spus Alin Laslo, conform Ziarului Financiar.

De asemenea, a fost nevoie să creeze mai multe produse pentru piața actuală. Astfel că sub marca Cheia există și unt de corp, produse pentru dinți, față sau barbă.

Cifra de afaceri a noului brand Cheia, produs în Maramureș, a fost de circa 120.000 de euro în 2021.

Produsele sale sunt vândute în Germania, Franţa, Elveţia, Norvegia, Spania, Italia, Anglia şi Irlanda.

„Forţaţi de piaţă, am încercat să ne extindem oferta spre cât mai multe funcţii cosmetice – de la untul de corp, până la antiperspirante –, respectând aceleaşi principii de natural. Însă, săpunul este cel mai cerut produs, este targetul de afacere”, a spus acesta.

Prețurile diferă și pe site-ul Cheia sunt săpunuri de la opt lei, dar sunt și sortimente la 36 sau 42 de lei. Există inclusiv săpun la cinci litri, care costă 300 de lei!

ADVERTISEMENT
Tags: