Celulele T ne protejează și împotriva noilor variante de coronavirus. Cum au ajuns cercetătorii la această concluzie

01.04.2021 | 11:53
Celulele T ne protejeaza si impotriva noilor variante de coronavirus Cum au ajuns cercetatorii la aceasta concluzie

Un studiu de laborator efectuat recent în Statele Unite ale Americii a condus la concluzia că așa-numitele celule T, componente esențiale ale sistemului nostru imunitar, oferă protecție și împotriva noilor variante ale virusului SARS-CoV-2.

Concret, cercetătorii de la Institutul Naţional de Alergii şi Boli infecţioase (NIAID) au analizat probe de sânge recoltate de la 30 de persoane care s-au recuperat după COVID-19 înainte de apariţia tulpinilor din Marea Britanie, Africa de Sud și Brazilia.

Constatările lor se adaugă astfel celor rezultate în urma unui studiu anterior, care a sugerat, de asemenea, că răspunsul protector oferit de aceste celule rămâne intact chiar și împotriva noilor mutații.

Celulele T oferă protecție împotriva noilor variante ale coronavirusului

Datele noastre, precum şi rezultatele de la alte grupuri, demonstrează că răspunsul celulelor T la COVID-19 în cazul persoanelor infectate cu variantele virale iniţiale pare să recunoască pe deplin noi variante importante identificate în Marea Britanie, Africa de Sud şi Brazilia”, a explicat conducătorul studiului, Andrew Redd.

Specialiștii au identificat în probele de sânge o formă specifică de celulă T care era activă împotriva virusului şi au analizat reacţia acestei componente esențiale a sistemului imunitar faţă de variantele îngrijorătoare din Africa de Sud, Marea Britanie şi Brazilia.

Astfel, s-a constatat că răspunsul celulelor T a rămas în mare parte intact, ceea ce înseamnă că sunt capabile să recunoască toate mutaţiile din tulpinile enumerate mai sus.

Chiar dacă nu este singurul studiu care sugerează că aceste celule ne protejează chiar și împotriva noilor variante, oamenii de știință atrag că ipoteza poate fi confirmată doar în urma unor analize mai ample.

Este necesară monitorizarea continuă pentru variante care scapă atât protecţiei oferite de anticorpi, cât şi a celulelor T”, a mai spus Andrew Redd, profesor al Universității de Medicină Johns Hopkins.

O nouă tulpină de coronavirus a fost descoperită în India. Are „dublă mutație”

În altă ordine de idei, o nouă tulpină a virusului SARS-CoV-2, cu „dublă mutație”, a fost depistată recent pe teritoriul Indiei. Potrivit Ministerului Sănătății, în urma analizei genomului de la mai multe probe provenite din Maharashtra, regiune puternic afectată de răspândirea bolii Covid-19, s-a constatat existența așa-numitor „variants of concern” (VOC), diferite de cele cunoscute până acum.

Cu toate acestea, „noua tulpină nu a fost detectată într-un număr suficient de mare pentru a stabili o relație directă sau pentru a explica creșterea rapidă a numărului de cazuri în unele state”.