News

Cine sunt Ioana și Teodora, fetele de la AGVPS care au încins internetul povestind despre urși și pești. Adevărul din spatele angajării lor

De câteva zile, rețelele sociale au explodat cu filmulețe în care două tinere, într-o ținută lejeră, vorbesc despre braconaj, fond cinegetic și pescuit recreativ.
08.09.2023 | 16:53
Cine sunt Ioana si Teodora fetele de la AGVPS care au incins internetul povestind despre ursi si pesti Adevarul din spatele angajarii lor
Ioana și Teodora de la AGVPS fac parte dintr-o campanie a asociației vânătorilor și pescarilor, gândită pentru pagina de TikTok a organizației / Colaj foto: Fanatik / Sursă Foto: TikTok AGVPS Romania
ADVERTISEMENT

”Bună, sunt Ioana de la AGVPS. Deșeurile acvatice reprezintă o amenințare reală pentru pești și ecosisteme”. Așa începe unul dintre clipurile care au devenit virale în mediul online.

Ioana și Teodora de la AGVPS, virale cu texte despre pești și urși

Motivul pentru care filmulețul postat pe pagina de Tik Tok al Asociației Generale a Vânătorilor și Pescarilor Sportivi din România (AGVPS)  a făcut zeci de mii de vizualizări este unul evident: cea care prezintă informațiile de mai sus este o tânără atrăgătoare, dotată și ”echipată” cu pantaloni mulați și un maiou decoltat adânc.

ADVERTISEMENT

Ioana mai are o prietenă, Teodora, care vorbește despre ”vânatul mare” sau despre ”legătura crucială între vânătoare și conservarea speciilor de păsări”. Cum era de așteptat, majoritatea comentariilor fac referire la aspectul celor două tinere, sau sunt aluzii legate de ”urși”, ”pești” sau alte vietăți din pădure.

Ioana și Teodora sunt două dintre gazdele paginii de Tik Tok AGVPS România, care, la șapte săptămâni de la deschidere, a ajuns la peste 100.000 de urmăritori și 122.500 de aprecieri. Ele apar în diverse ipostaze, inclusiv în centre comerciale, în timp ce opresc tineri și le oferă bani, dacă demonstrează că au dat ”follow” paginii de Tik Tok a AGVPS (mai multe clipuri cu Ioana și Teodora aici).

ADVERTISEMENT

Fetele frumoase, rețeta succesului în mediul online

Potrivit reprezentanților AGVPS, aproape 75% dintre urmăritori au vârste cuprinse între 18-35 de ani, iar 40% sunt din București. Spre comparație, pagina de Facebook AGVPS a strâns 14.000 de urmăritori într-un deceniu de existență.

”AGVPS are un site vechi de 15 ani și o pagină de Facebook deschisă cam acum 10 ani. Aici postăm comunicate și informări pe diverse teme, de la legislație, la intervenții ale noastre pe lângă Ministerul Mediului sau Președintele României.

ADVERTISEMENT

Ne-am dat seama că mesajele noastre au un public limitat, așa că am încercat să ajungem la mai mulți oameni, fie că vorbim despre membri sau opinie publică, în general.

Noi nu ne pricepem la campanii, așa că am apelat la o agenție specializată, Art Communication, care a realizat pentru noi un plan media. Ei se ocupă de tot, noi doar le punem la dispoziție informații și ajutăm la corectarea textelor. În rest, ei au mână liberă 100%”, a explicat pentru FANATIK Mugurel Drăgănescu, președinte executiv al AGVPS.

ADVERTISEMENT

Președinte executiv AGVPS garantează pentru ”probitatea morală” a tinerelor

Fost arbitru de fotbal, Drăgănescu e de părere că această campanie, gândită special pentru Facebook, începe să-și atingă obiectivele, respectiv atragerea unui public larg, cât mai diversificat, care, în timp, să asimileze mesajele transmise pe diferite canale de comunicare. El spune că avea varianta să deschidă pagina de Tik Tok a organizației cu un interviu făcut cu un mare avocat sau medic pasionat de vânătoare, însă, cel mai probabil, nu ar fi avut același succes.

”Ioana și Teodora nu sunt angajatele noastre, nu lucrăm în mod direct cu fetele. Ceea ce pot să spun despre ele e că sunt de o probitate morală indiscutabilă. În cadrul campaniei au avut și clipuri în ținute business, în care au vorbit despre legile anti-braconaj, însă parcă nu s-au viralizat la fel de puternic. Mă întreb de ce”, a mai explicat Mugurel Drăgănescu.

Mugurel Drăgănescu: ”Un adolescent a răspuns că pantera e cel mai mare animal de pradă din România”

Șeful vânătorilor și pescarilor din România spune că atragerea unui public cât mai numeros este doar primul pas al campaniei, urmând ca următoarea componentă să fie una educativă.

”Vă dau un exemplu, care s-ar putea să-mi aducă foarte mult ”hate”. Am avut un clip în care fetele au ieșit pe stradă și au întrebat tinerii dacă știu care este cel mai mare animal de pradă din România. Un adolescent a răspuns că e o panteră, iar alte două fete au spus că ”vulturele” este cel mai mare animal din țară”, a mai declarat Drăgănescu pentru FANATIK.

Adrian Năstase și Mugur Isărescu, membrii de seamă ai AGVPS România

Asociația Generală a Vânătorilor și Pescarilor Sportivi din România (AGVPS) este o entitate privată de tip ONG, cu un capital propriu, care nu primește finanțare de la statul român.

De-a lungul timpului, organizația a avut în conducere figuri importante, precum: Mugur Isărescu, Adrian Năstase, Kelemen Atilla, Florin Nicolae sau Bogdan Niculescu Duvăz, precum și Mihail Sutzu, Dinu R Goilescu sau ASR Principele Nicolae al României.

Asociația are peste 200.000 de membrii, vânători și pescari, iar la nivelul organizațiilor afiliate există peste 2.000 de angajați. AGVPS a fost declarată asociație de utilitate publică de către statul român, însă reprezentantul organizației spune că acest lucru nu a adus acesteia vreun beneficiu financiar.

”Din contră, noi producem bani din taxe de folosință a fondurilor cinegetice, taxe de vânătoare sau gestionare, sau chiar impozite pe salarii. S-a făcut un calcul, iar în ultimii 11 ani am adus în jur de 300 de milioane de euro”, a mai spus Mugurel Drăgănescu.

Despre Ioana și Teodora, reprezentantul vântorilor și pescarilor nu este foarte sigur cât timp vor mai colabora cu AGVPS. El spune că primește lunar un raport din partea agenției de marketing, în urma căruia decide dacă campania continuă sau va fi oprită.

ADVERTISEMENT
Tags: