În ultimele luni, consumatorii de droguri și traficanții au început să terorizeze Bucureștiul. Cetățenii se plâng că trăiesc un adevărat coșmar, în ciuda faptului că locuiesc în Capitala României.
Fenomenul consumului de droguri pare o problemă care nu are rezolvare în tot mai multe zone ale României. În toamna anului trecut se vorbea despre faptul că fenomenul drogaţilor din zona Unirii, la doi paşi de Palatul Parlamentului a luat amploare.
Între timp, această situație pare a se extinde în mai multe zone din București. Recent, și alte zone importante ale Bucureștiului au devenit un loc frecventat de traficanți şi consumatori de droguri.
Consumatorii sunt prezenți în locuri cheie din București. Vorbim de centrul Capitalei, locul în care se află instituțiile cheie ale statului, de la instanțe, precum Curtea de Apel, la poliţie.
Acest lucru nu-i impiedică pe traficanţii şi consumatorii de droguri să facă tranzacții şi să consume stupefiante. De multe ori se întâmplă și ziua, în zone precum Piaţa Unirii sau Piaţa Universităţii, notează Antena 3.
Pe lângă faptul că se droghează în văzul tuturor, aceste persoane creează și mari probleme pentru cetățeni. Fostul șef al aviației civile, Sorin Stoicescu a dezvăluit că a fost atacat de un consumator de droguri. S-a întâmplat în centrul Capitalei, la ușa locuinței sale.
”Îi spuneam unuia ca să plece și a scos o șurubelniță, noroc că m-am ferit și a înfipt-o în ușa din spatele meu. Noroc că eram puțin mai tânăr și m-am ferit”, a declarat Sorin Stoicescu, pentru sursa citată.
Oamenii simpli din București povestesc și ei calvarul pe care îl trăiesc din cauza persoanelor care consumă substanțe psihoactive. ”Gălăgie, de la 10 seara până dimineața. Gălăgie, gălăgie, deci nu pot să mă odihnesc un minut. Ce fac ei, nu știu. Se drogheaza, beau, urlă, dau cu picioarele în pereți, asta fac ei noaptea”, spune o bătrânică.
Alarmant este faptul că mulţi dintre traficanţi racolează consumatori cu vârste din ce în ce mai fragede. Un raport al autorităţilor prezentat la finalul anului 2023 arată că vârsta consumatorilor a scăzut până la 10 – 11 ani.