News

Contractul de vânzare-cumpărare a mașinilor va putea fi încheiat electronic. Care sunt condițiile

Contractul de vânzare a autoturismelor ar putea fi încheiat electronic și transmis online. FANATIK vă spune care sunt condițiile
24.08.2021 | 19:06
Contractul de vanzarecumparare a masinilor va putea fi incheiat electronic Care sunt conditiile
Contractul de vânzare-cumpărare a mașinilor va putea fi încheiat electronic. Care sunt condițiile Colaj: Fanatik
ADVERTISEMENT

Potrivit unui proiect de ordonanță, apărut vineri, actul de vânzare – cumpărare a autoturismelor va putea fi completat și în format electronic, nu doar fizic, tipărit. Ministerul Finanțelor are intenția de a modifica Codul fiscal.

Noile modificări se vor aplica atât persoanelor cu sediul fiscal în România, cât și în cazul în care contractul se încheie între o persoană care locuiește în țară și cealaltă în străinătate.

ADVERTISEMENT

Contractul de vânzare-cumpărare a mașinilor va putea fi încheiat electronic. Care sunt condițiile

Condiția este prezența semnăturii electronice pe document, scrie Avocatnet.

Mai exact, în proiectul de lege prin care se urmărește modificarea Codului fiscal se specifică: „actul de înstrăinare-dobândire a mijloacelor de transport se poate încheia și în formă electronică și semnat cu semnătură electronică în conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică (…)”.

Mai mult, potrivit reglementărilor din noul proiect, documentul electronic de vânzare-cumpărare auto va trebui transmis online autorităților, pentru radierea, înregistrarea sau înmatricularea autovehicului, atât de persoana care achiziționează respectiva mașină, cât și de cea care o vinde.

ADVERTISEMENT

Ulterior, agenția fiscală de care aparține persoana care vinde vehiculul va trebui să trimită, atât vânzătorului, cât și cumpărătorului, un exemplar completat al contractului de vânzare-cumpărare auto încheiat în formă electronică și semnat electronic.

În cazul în care agenția fiscală nu deține semnătură electronică, în conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001, actul completat se va transmite scanat, cu mențiunea „Conform cu originalul”.

ADVERTISEMENT

Cum sunt folosite documentele electronice

În final, contractul electronic de vânzare-cumpărare a autoturismelor fi utilizat în modul următor: unul dintre exemplarele semnate electronic de ambele părți va rămâne la persoana care vinde mașina.

Al doilea exemplar, semnat electronic de ambele părți, rămâne la cumpărărorul autoturismului. Arhiva organelor fiscale implicate în tranzacție păstrează și ea un exemplar, iar un exemplar se depune la organul competent privind înmatricularea/ înregistrarea/ radierea mijloacelor de transport.

ADVERTISEMENT

„În cazul unei hotărâri judecătorești care consfințește faptul că o persoană a pierdut dreptul de proprietate asupra mijlocului de transport, aceasta se poate depune la organul fiscal local în formă electronică sub formă scanată cu mențiunea letrică ”Conform cu originalul” și semnată electronic (…) de către contribuabil”, mai scrie în proiectul de OG.

Proiectul de OG va fi pus în aplicare doar după ce va fi aprobat de GExecutiv și publicat în Monitorul Oficial.

ADVERTISEMENT