Prima zi a lunii octombrie vine cu o veste cât se poate de bună pentru șoferii care își doresc să dea uitării cozile interminabile de la ghișeele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Asta pentru că taxele de eliberare a certificatelor de înmatriculare, autorizațiilor de circulație provizorie, precum și a permiselor de conducere nu mai pot fi plătite în numerar.
Potrivit comunicatului transmis de reprezentanții instituției, cei interesați pot achita contravaloarea certificatelor de înmatriculare, autorizațiilor de circulație provizorie și a permiselor de conducere în contul bancar pus la dispoziție de aceștia, utilizând ca metode de plată „viramentul, Sistemul național electronic de plată online (S.N.E.P) – ghișeul.ro, POS-uri instalate de RA-APPS la sediile serviciilor publice emitente – în curs de operaționalizare, mandat poștal și alte mijloace de plată prevăzute de lege”.
Cât despre taxele pentru confecționarea plăcilor cu numere de înmatriculare permanentă, de probă, temporare și provizorii, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial sau păstrării combinației numărului de înmatriculare, acestea se pot achita, potrivit avocatnet.ro, în conturile trezoreriei, fie prin virament sau mandat poștal, fie prin numerar la ghișeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor din cadrul instituțiilor prefectului sau la casieriile unităților Trezoreriei Statului.
„Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor informează că, începând cu data de 01.10.2020, plățile aferente operațiunilor de înmatriculare și permise vor putea fi achitate, astfel:
În altă ordine de idei, o propunere legislativă care prevede scutiri de taxe pentru șoferii de TIR și de autocar a fost adoptată recent în Senat. Inițiatorii susțin în expunerea de motive că sectorul transporturilor din țara noastră se confruntă cu un deficit de șoferi profesioniști, în condițiile în care aceștia nu au beneficiat până acum de astfel de facilități.
„Șoferii profesioniști din România se formează în țară noastră, în întreprinderile de la noi și migrează spre țările din vestul UE, pentru salarii mai mari.
Totodată, aceeași mare problemă, a deficitului de conducători auto profesioniști, este semnalată și în țara noastră, aceasta nefiind una nouă.
Conducătorii auto pleacă din țară din cauza salariilor mici, iar întreprinderile nu au capacitatea financiară de a mări salariile, cu taxele aferente”, susțin parlamentarii social-democrați care au elaborat actul normativ.