Mașina este astăzi un obiect indispensabil. Drept urmare, trebuie să fii foarte atent când dorești să o achiziționezi. Printre aspectele pe care nu trebuie să le ocolești sunt kilometrii dați înapoi.
Kilometrii dați înapoi sunt o problemă care se întâlnește adesea la mașinile second-hand, adică la mâna a doua. Unii șoferi cumpără astfel de autovehicule pentru că nu-și permit unele noi sau pentru că vor să se învețe să se conducă, dacă sunt la început de drum.
Înainte de a bate palma cu vânzătorul și pentru a evita o fraudă, verifică dacă mașina a avut kilometri dați înapoi. Cum să faci acest lucru? Un prim indiciu este să fii foarte atent la interiorul autovehiculului.
În interior, analizează atent aspectul volanului, cât de uzat este, ia în calcul și starea de uzură a scaunelor, a pedalelor și inclusiv a schimbătorului de viteză. Aceste componente, însă, ar putea fi înlocuite, așa că ai putea opta pentru un alt truc.
O altă opțiune pe care o ai este să utilizezi un tester specializat. Chiar dacă nici această metodă nu este una foarte sigură, din cauză că mașinile înregistrează anumite date, iar calitatea aerului poate influența rezultatul, este un truc mai util față de primul.
Unele mașini au chiar și câte 100 de kilometri dați înapoi, iar clienților le este destul de dificil să-și dea seama și din cauză că nu pot avea acces la bazele de date ale importatorilor, potrivit Știrile Protv.
”Noi estimam ca 80% dintre masinile importate au km dati inapoi”, a declarat Atiila Okanuyi, reprezentantul unui site de vânzări auto. De cealaltă parte, Alex Seremet, reprezentant importator auto, spune că kilometrii dați înapoi semnifică o uzură mai mare a autovehiculului.
”Kilometri dati inapoi inseamna uzura mai mare. Cu cat uzura e mai mare cu atat frecventa defectiunilor creste”, a spus și Alex Seremet, pentru sursa menționată anterior.
Cristian Bucur, reprezentant RAR, precizează că mașina poate fi respinsă pentru înmatriculare, din cauza defecțiunilor pe care nu le pot sesiza șoferii la cumpărare. ”20 la suta dintre ele sunt gasite cu defectiuni la prima prezentare, la franare si neconformitati la poluare”, a explicat și Cristian Bucur.
Ceea ce este destul de neplăcut într-o asemenea situație este faptul că nimeni nu poate fi tras la răspundere. Asta în condițiile în care, în alte țări din Europa sunt pedepsiți cei care manipulează kilometrajul.