Un prototip inedit de Dacia 1300 cu șase roți a fost construit de un pasionat de mecanică din satul Ampoița, în județul Alba. Mașina a devenit vedetă și este perfect funcțională
În epoca Ceaușescu, cei de la țară visau la o aprobare pentru un Aro, singura mașină de teren de la acea vreme cu care se putea merge în România rurală. Dacia nu făcea față la drumurile desfundate ale „Epocii de Aur”. Numai că aprobările se dădeau pe sprânceană. După 1989, mașini de teren au tot apărut în țară dar nu toți au avut bani să le cumpere.
Românii s-au orientat spre mașini de teren second hand iar cei de la țară nu au avut de ales decât să mai tragă de mașinile și utilajele rămase după Revoluție.
Moise Davidaș, care a fost maistru mecanic înainte să se pensioneze, poate rămâne în istoria auto autohtonă ca fiind părintele Daciei cu șase roți. După ce s-a pensionat, Davidaș s-a gândit cum să refolosească o Dacie adaptând-o la drumuri proaste, ba chiar și la brazde de arat.
Practic, fostul maistru a luat o Dacie clasică și i-a schimbat trenul de rulare pe un șasiu în configurația patru roți pe spate și două în față. Gavrilaș a gândit ca modificările să nu presupună cheltuieli foarte mari, pe care sătenii lui nu și le puteau permite.
Motorul, mai puternic „de cinci ori” decât al Daciei originale, a fost mutat în spate, iar garda la sol a fost mărită la 35 de centimetri pentru a merge pe teren accidentat sau prin brazde.
Astfel că a ieșit o mașină bună la toate, de la transport pe teren și până la activități agricole. „Ca să putem urca dealurile, că nu mai sunt boi, nu mai e nimica, și au rămas terenurile nelucrate”, spunea la acea vreme maistrul Moise Davidaș, potrivit Prahova Online.
Moise Davidaș a avut ideea transformării unei Dacii într-un vehicul bun pentru drumurile de țară încă din 1995. Dar lipsa de bani l-a tot ținut pe loc, astfel că abia peste zece ani și-a văzut proiectul materializat iar de terminat l-a terminat în 2010.
Maistrul a venit cu Dacia cu șase roți până la Alba Iulia ca să o înmatriculeze și, potrivit sursei citate, a fost omologată chiar și la RAR. În total, maistrul mecanic a investit în această mașină echivalentul a peste 3.500 de euro, în ciuda faptului că nu avea o pensie mare.
Moise Gavrilaș a dorit de asemenea să-și înregistreze mașina la (OSIM) Oficiul de Standarde, Inventii si Marci de la Bucuresti, dar demersul nu a avut succes.