News

Cum au rămas mii de pasageri Blue Air fără zbor, dar și fără bani. Compania a intrat în concordat preventiv

Mii de pasageri Blue Air au rămas fără zbor, dar și fără bani. Compania a intrat în concordat preventiv, o procedură complicată care îi ține la adăpost pentru 24 de luni. Când vor putea oamenii să-și primească banii
13.05.2022 | 15:34
Cum au ramas mii de pasageri Blue Air fara zbor dar si fara bani Compania a intrat in concordat preventiv
Cum au rămas mii de pasageri Blue Air fără zbor, dar și fără bani în următoarea perioadă. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Scandal cu acte în regulă după ce câteva mii de pasageri Blue Air au rămas fără zbor, dar și fără banii pe care i-au plătit pe bilet. Ademeniți de ofertele operatorului, românii n-au stat o clipă pe gânduri și au achiziționat bilete către mai multe destinații.

Mii de pasageri Blue Air, fără zbor, dar și fără bani

Vacanțele lor au intrat în impas după ce compania a anunțat un val de anulări. Blue Air a suspendat sute de zboruri spre şi din România. Oamenii sunt disperați și spun că nimeni nu îi bagă în seamă. Sunt nevoiți acum să plătească bani mai mulți la alte companii pentru a nu-și pierde concediile achitate.

ADVERTISEMENT

În mediul online sunt mii de plângeri și românii acuză bătaia de joc. Spun că au trimis mailuri pe toate adresele posibile, însă nimeni nu îi bagă în seamă. La numerele de telefon disponibile, multe dintre ele cu suprataxă, nu există răspunsuri și banii lor sunt blocați.

Unii pasageri au fost anunţaţi pe mail, alţii au aflat din întâmplare, verificând pe site. Cu toții au rămas într-o mare de întrebări.

ADVERTISEMENT

„Avem bilete de mers în România în data de 9 iunie Madrid – Cluj, astăzi primesc email că s-a anulat zborul de întoarcere din România, din 15 septembrie. Încerc să cumpăr bilet din nou în data de 15 septembrie și stupoare continuă să vândă bilete chiar dacă zborul e anulat”, a notat Marinela Nari.

„Niciodată nu aș mai călători cu Blue Air! Este cea mai neserioasă companie aeriană! Sunt jalnici! Din luna august 2021 până în prezent nu mi-am primit banii pe biletele de avion în condițiile în care ei au anulat zborul din motivele lor!!! Este cea mai mare bătaie de joc a acestei companii pe banii noștri! Niciodată nu  aș mai recomanda cuiva să-și achiziționeze bilete la ei! Jalnic!!!”, a transmis o altă femeie al cărei zbor a fost anulat.

ADVERTISEMENT

Care este explicația companiei pentru zborurile anulate

FANATIK a încercat să obțină un punct de vedere oficial al companiei. Reprezentanții Blue Air au recunoscut problemele și au transmis și momentul în care vor începe să facă plățile către oameni.

„În timp ce întreaga industrie a turismului își revine după criza COVID, majoritatea companiilor aeriene se luptă să facă față cererii, iar lipsa de personal și achizițiile de avioane se numără printre factorii care pun presiune pe industria aviației.

ADVERTISEMENT

Compania Blue Air nu face excepție și, în cazul nostru, am fost afectați de întârzierea livrărilor noilor avioane și, prin urmare, a trebuit să anulăm aproximativ 10% din orarul de vară planificat pentru lunile mai, iunie și iulie.

ADVERTISEMENT

Acestea sunt ultimele ajustări tactice ale capacității de operare, iar acum suntem bine pregătiți să operăm rutele pentru orarul de vară 2022.

Toți clienții afectați sunt anunțați din timp, astfel încât să își poată adapta planurile de călătorie în mod eficient și cu minimum de inconveniențe și depunem eforturi considerabile în a răspunde în timp util solicitărilor. Clienții afectați au opţiunea de a alege un alt zbor sau de a solicita o rambursare”, au spus pentru FANATIK reprezentanții Blue Air.

De altfel, specialistul în turism, Răzvan Pascu a încercat să explice de curând ceea ce se întâmplă pe pagina personală de facebook și mai ales de ce a devenit aproape imposibilă recuperarea banilor în viitorul apropiat.

„Blue Air se afla în procedura de concordat preventiv în Romania de mult timp, ceea ce înseamnă că nu te poți îndrepta în niciun fel legal împotriva lor, orice ar face.

Din februarie 2022, Tribunalul din Roma le-a aprobat aceeași procedură și în Italia, probabil de aceea își permit să facă astfel de mizerii în continuare”, a notat acesta.

De remarcat că cele mai multe curse anulate de Blue Air erau programate în lunile iunie şi iulie spre Bruxelles, Barcelona, Torino şi Milano.

Ce înseamnă concordat preventiv

Concordatul preventiv reprezintă un contract încheiat între debitorul în dificultate financiară, pe de o parte, și creditorii care dețin cel puțin 75% din valoarea creanțelor acceptate și necontestate, pe de altă parte. Concret, debitorul propune un plan de redresare și de realizare a creanțelor acestor creditori, iar aceștia din urmă acceptă să sprijine eforturile debitorului de depășire a dificultății în care se află

Proiectul concordatului preventiv va cuprinde o situație financiară analitică a debitorului certificată de un expert contabil sau auditată de către un auditor autorizat, o analiză a cauzelor care au generat dificultățile financiare, măsurile întreprinse de debitor pentru rezolvarea acestora și o proiecție a evoluției financiare pe următoarele 24 de luni.

Interesant este că termenul pentru satisfacerea creanțelor stabilite prin concordat poate fi prelungit cu 12 luni, deci vorbim de un total de 3 ani. În primul an este obligatorie plata a minimum 20% din valoarea creanțelor stabilite prin concordat, această prevedere putând fi considerată ca o compensație pentru posibilitatea prelungirii duratei concordatului cu 1 an.

Mai exact, concordatul nu înseamnă că Blue Air nu trebuie să platească, ci că au fost “blocate” pentru 24 luni (cu posibiltate de prelungire la 36 luni) toate dosarele împotriva companiei , inclusiv cele care aveau o hotărâre favorabilă în instanță.

„În timpul acesta, compania a primit ajutor de stat, și-au achiziționat avioane noi, dar nici poveste să ia inițiativa rambursării sumelor către pasageri. Ba chiar, există anunțuri că angajează personal”, a transmis Ramona Colea, o altă păgubită.

Ce solicitare a făcut Blue Air către Tribunalul București

De remarcat că Blue Air a transmis un document către Tribunalul București prin care a solicitat procedura de concordat preventiv. În act, reprezentanții companiei au notat că în ciuda profitului net de aproape 12 milioane de euro realizat în 2019, pandemia de coronavirus a adus dificultăți financiare ieșite din comun.

Blue Air a mai menționat că în perioada 20 martie – 30 iunie 2020, societatea a avut activitatea principală suspendată în totalitate, fapt ce a generat un deficit de încasări de peste 100 de milioane de euro ceea ce a dus la imposibilitatea de a onora angajamentele de plată curente, dar și cele reeșalonate.

Blue Air a mai amintit că în această perioadă a fost implementată măsura de șomaj tehnic pentru peste 90% din angajații companiei, dar și renegocierea, suspendarea sau reeșalonarea a peste 50% din datoriile curente.

Cum îţi poţi recupera banii dacă zborul cu Blue Air a fost anulat

Într-un alt răspuns pentru FANATIK, Blue Air a explicat pasagerilor nemulțumiți întreg traseul pe care îl au de urmat.

Astfel, dacă aveți un zbor anulat puteți să vă schimați data zborului, fără costuri suplimentare sau puteți solicita încărcarea sumei achitate direct în portofelul electronic Blue Wallet. Dacă doriți rambursarea sumei pentru un zbor anulat, cererea poate fi înregistrată completând un formular disponibil la adresa https://www.flyblueair.com/ro/ro/contact/

„Datorită volumului mare solicitari de rambursare datorate pandemiei, vă asiguram că vom începe rambursarea biletelor anulate către pasageri, imediat ce intrăm în posesia împrumutului aprobat și garantat de către stat. În momentul în care banii sunt virați în conturile companiei, vom începe să efectuăm plăți către pasageri și estimăm un termen de maxim o lună pentru a finaliza”, au mai explicat reprezentanții Blue Air.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoria NEWS