YouTube a pregătit un fond de 100 de milioane de dolari prin care vrea să își răsplătească creatorii de conținut original pentru Shorts.
Cele mai populare videoclipuri de acest fel, create în 2021 și 2022, vor primi remunerații consistente. Scopul este ca Shorts să crească rapid în popularitate și în conținut original, pentru a putea rivaliza cu TikTok.
Creatorii de conținut vor putea primi primii bani de la YouTube chiar în luna august. În fiecare lună, YouTube va invita mii de creatori de conținut eligibili să ia o felie din acest tort uriaș.
Plățile pe care le poate onora YouTube variază între 100 și 10.000 de dolari, în funcție de numărul vizualizărilor și de interacțiunile utilizatorilor cu clipurile video.
Compania nu a oferit detalii despre pragurile de vizualizări, afirmând însă că aceste valori se vor putea schimba de la o lună la alta.
Compania a declarat că va analiza cele mai performante canale și va calcula bonusul în funcție de mai mulți factori: vizualizări, țara de origine a audienței și altele. Pentru că YouTube vrea să recompenseze cât mai mulți oameni, a ales un prag inferior destul de jos, de doar 100 de dolari.
Pentru a se califica, utilizatorii trebuie să creeze conținut original, nu videoclipuri reîncărcate de pe alte platforme, care au și un watermark aplicat.
Există unelte prin care watermark-ul poate fi îndepărtat, însă YouTube afirmă că va folosi o combinație de verificări umane și automatizate pentru a se asigura că presupusul conținut original este, într-adevăr, eligibil pentru plăți.
Momentan, fondul va fi disponibil pentru cetățeni din SUA, Brazilia, India, Indonezia, Japonia, Mexic, Nigeria, Rusia, Africa de Sud și Marea Britanie. Cu timpul, însă, fondul va fi extins și către alte piețe.
YouTube afirmă că nu caută un anumit tip de conținut pe care să îl recompenseze, singurul criteriu fiind cel al statisticilor lunare.
Pe de-o parte, această abordare le va oferi creatorilor de conținut un grad mare de libertate să experimenteze în producerea de clipuri Shorts. Pe de altă parte, există și riscul ca utilizatorii să creeze același conținut pe care l-ar fi creat pe TikTok, transformând Shorts într-o platformă copie a celei chineze.
Creșterea masivă a TikTok a convins alte rețele sociale să investească direct în comunitatea creatorilor, în speranța că își vor recâștiga o parte din audiență, conform techcrunch.com.
Facebook a anunțat un sistem de bonusuri de 1 miliard de dolari, atât pentru propria platformă cât și pentru Instagram. Snap a oferit o vreme 1 milion de dolari zilnic creatorilor de conținut, iar Pinterest a anunțat, de asemenea, un fond de 500.000 de dolari.
Pentru a contracara aceste acțiuni, TikTok a introdus un fond de 200 de milioane de dolari pentru creatorii din Statele Unite.