Marți seara, pe data de 27 februarie, în stația Timpuri Noi din București, a avut loc ușoară coliziune între două trenuri de metrou. Din fericire nu au existat victime, iar un raport preliminar precizează condițiile în care s-a produs accidentul, dar și celelalte avarii.
Un raport oficial, obținut de clubferoviar.ro, detaliază evenimentele care au precedat accidentul din seara zilei de 27 februarie. Șirul întâmplărilor care au dus la ciocnirea a două trenuri Metrorex sunt descrise în detaliu în procesul-verbal preliminar, care arată astfel:
„Ora 18:43. Trenul 4211 format din REM 10-49-60 IVA a rămas defect la plecarea din staţia Dristor 1 spre staţia Nicolae Grigorescu, pe firul 1, cu ultimele două vagoane la peron şi restul vagoanelor în tunel.
Ora 18:46. Trenul 4 care circula de la staţia Mihai Bravu spre staţia Dristor 1, pe firul 1, în spatele trenului 4211, a fost oprit în linie curentă de instalația ATP — ATO în apropierea staţiei Dristor 1.
Ora 18:49. Trenul 17, care circula pe firul 1 între Dristor 2 şi Pantelimon, a oprit în staţia Timpuri Noi, urmând a fi expediat pe firul 1 (normal) către staţia Mihai Bravu.
Din cauza faptului că trenul 4211 nu a reuşit să remedieze defecţiunea, s-a hotărât darea trenului înapoi şi regararea acestuia în staţia Dristor 1, pentru debarcarea călătorilor. După debarcarea călătorilor, mecanicul a transmis faptul că trenul poate circula în sens opus (spre staţia Mihai Bravu).”, se arară în documentul obținut de clubferoviar.ro.
Conform sumarului inițial, în jurul orei 18:59, operatorul de tracțiune în colaborare cu mecanicul trenului și operatorul de circulație au decis să trimită trenul către depoul Ciurel pentru a fi reparat. Pentru a realiza aceasta, trenul numărul 4 a trebuit să fie întors spre direcția Mihai Bravu – Timpuri Noi.
În timpul efectuării acestei manevre, mecanicul trenului numărul 4 a schimbat poziția de conducere, a dezactivat sistemul ATP și a călătorit pe firul 1 în sens opus și apoi pe firul 2 în direcția normală până la stația Mihai Bravu, unde s-a oprit la peron la ora 18:59. După ce călătorii au coborât și s-au urcat, mecanicul trenului 4 a anunțat prin intermediul sistemului de anunțare că trenul se îndreaptă către Dristor 2.
Apoi, la ora 19:03, trenul 4 a plecat din stația Mihai Bravu pe firul 2 în direcția normală către stația Timpuri Noi, conform semnalului de ieșire al stației Y2 care indica oprirea (lumină roșie cu alb). Personalul de la stația Piața Unirii 1 a pregătit calea pentru trenul 17 de pe linia 1 Timpuri Noi pe diagonală 4-8 în sens invers pe firul 2, apoi a revocat această manevră. Cu toate acestea, macazurile au rămas blocate în poziția de divergență către linia 1 a stației Timpuri Noi.
La ora 19:06, trenul 4 a trecut de semnalul Y al stației Timpuri Noi, care era în poziție de oprire (lumină roșie cu alb), a continuat pe diagonală 4-8 către linia 1 a stației Timpuri Noi și s-a conectat cu trenul numărul 17 care era parcat la linia 1 a stației Timpuri Noi. Acest incident este supus investigației de către Agenția de Investigare Feroviară Română.