News

Cum s-a produs accidentul de la stația de metrou Timpuri Noi. Ce arată raportul preliminar

Investigația autorităților în urma accidentului de la metrou. Ce eroare s produs coliziunea dintre trenuri la stația Timpuri Noi
29.02.2024 | 16:44
Cum sa produs accidentul de la statia de metrou Timpuri Noi Ce arata raportul preliminar
Ciocnirea trenurilor Metrorex. Analiză detaliată a evenimentelor din raportul oficial. Colaj Fanatik / Facebook / Vitalie Cojocari / Andrei Prisacariu / Clubferoviar.ro
ADVERTISEMENT

Marți seara, pe data de 27 februarie, în stația Timpuri Noi din București, a avut loc ușoară coliziune între două trenuri de metrou. Din fericire nu au existat victime, iar un raport preliminar precizează condițiile în care s-a produs accidentul, dar și celelalte avarii.

Cum s-au produs incidentele de la metrou

Un raport oficial, obținut de clubferoviar.ro, detaliază evenimentele care au precedat accidentul din seara zilei de 27 februarie. Șirul întâmplărilor care au dus la ciocnirea a două trenuri Metrorex sunt descrise în detaliu în procesul-verbal preliminar, care arată astfel:

ADVERTISEMENT

„Ora 18:43. Trenul 4211 format din REM 10-49-60 IVA a rămas defect la plecarea din staţia Dristor 1 spre staţia Nicolae Grigorescu, pe firul 1, cu ultimele două vagoane la peron şi restul vagoanelor în tunel.

Ora 18:46. Trenul 4 care circula de la staţia Mihai Bravu spre staţia Dristor 1, pe firul 1, în spatele trenului 4211, a fost oprit în linie curentă de instalația ATP — ATO în apropierea staţiei Dristor 1.

ADVERTISEMENT

Ora 18:49. Trenul 17, care circula pe firul 1 între Dristor 2 şi Pantelimon, a oprit în staţia Timpuri Noi, urmând a fi expediat pe firul 1 (normal) către staţia Mihai Bravu.

Din cauza faptului că trenul 4211 nu a reuşit să remedieze defecţiunea, s-a hotărât darea trenului înapoi şi regararea acestuia în staţia Dristor 1, pentru debarcarea călătorilor. După debarcarea călătorilor, mecanicul a transmis faptul că trenul poate circula în sens opus (spre staţia Mihai Bravu).”, se arară în documentul obținut de clubferoviar.ro.

ADVERTISEMENT

Ce a dus la ciocnirea trenurilor de la Timpuri Noi

Conform sumarului inițial, în jurul orei 18:59, operatorul de tracțiune în colaborare cu mecanicul trenului și operatorul de circulație au decis să trimită trenul către depoul Ciurel pentru a fi reparat. Pentru a realiza aceasta, trenul numărul 4 a trebuit să fie întors spre direcția Mihai Bravu – Timpuri Noi.

În timpul efectuării acestei manevre, mecanicul trenului numărul 4 a schimbat poziția de conducere, a dezactivat sistemul ATP și a călătorit pe firul 1 în sens opus și apoi pe firul 2 în direcția normală până la stația Mihai Bravu, unde s-a oprit la peron la ora 18:59. După ce călătorii au coborât și s-au urcat, mecanicul trenului 4 a anunțat prin intermediul sistemului de anunțare că trenul se îndreaptă către Dristor 2.

ADVERTISEMENT

Apoi, la ora 19:03, trenul 4 a plecat din stația Mihai Bravu pe firul 2 în direcția normală către stația Timpuri Noi, conform semnalului de ieșire al stației Y2 care indica oprirea (lumină roșie cu alb). Personalul de la stația Piața Unirii 1 a pregătit calea pentru trenul 17 de pe linia 1 Timpuri Noi pe diagonală 4-8 în sens invers pe firul 2, apoi a revocat această manevră. Cu toate acestea, macazurile au rămas blocate în poziția de divergență către linia 1 a stației Timpuri Noi.

La ora 19:06, trenul 4 a trecut de semnalul Y al stației Timpuri Noi, care era în poziție de oprire (lumină roșie cu alb), a continuat pe diagonală 4-8 către linia 1 a stației Timpuri Noi și s-a conectat cu trenul numărul 17 care era parcat la linia 1 a stației Timpuri Noi. Acest incident este supus investigației de către Agenția de Investigare Feroviară Română.

ADVERTISEMENT