O tragedie fără margini s-a produs în urmă cu 34 de ani, chiar sub ochii autorităților portuare. Totul a pornit de la o simplă greșeală făcută de căpitanul navei.
15 marinari și-au pierdut viața în Marea Neagră atunci, după ce nava Sadu s-a scufundat la aproape 500 de metri de digul de larg.
Tragedia a avut loc pe 2 decembrie 1988, cu un an înainte de căderea regimului comunist, iar epava nivel mai este și acum pe fundul mării.
La bordul navei se aflau 22 de oameni, iar aceasta urma să meargă să fie reparată.
Nava a fost ancorat însă într-o zonă destinată navelor de transport mărfuri generale, locul fiind ales chiar de comandantul navei.
Acesta a făcut însă greșeala de a nu anunța Căpitănia Portului Constanța în legătură cu punctul de ancorare, iar de aici și până la tragedie a fost doar un pas.
Vremea s-a schimbat brusc în dimineața de 2 decembrie 1986, însă tocmai la prânz, comandantul navei, Sergiu-Lucian Grigorescu a solicitat ca punctul de ancorare să fie mutat într-un loc mai sigur.
Cererea i-a fost aprobată, însă ancora nu s-a desprins de fundul mării, iar vasul s-a apropiat de dig.
Și cârma s-a blocat ulterior, iar motorul principal nu mai mergea nici el.
Nava Sadu s-a lovit în mod repetat de dig și a început să ia apă, iar comandantul a cerut la scurt timp abandonarea navei, însă a fost mult prea târziu.
Pentru că nici bărcile de salvare nu au putut fi lansate, membrii echipajului au început să sară în apă. O parte din ei s-au salvat, în timp ce alții au fost trași de curent, iar unii au murit din cauza șocului hipotermic.
În total, doar șapte marinari au reușit să supraviețuiască tragediei de atunci.
Printre cei decedați se numără și comandantul navei, Sadu, Sergiu-Lucian Grigorescu, în vârstă de 45 ani, dar și alți membrii ai echipajului, inclusiv bucătarul.
Doi ofițeri mecanici, șeful mecanic, dar și un ofițer maritim însă nu au mai fost găsiți niciodată.
Aceasta nu este însă singura tragedie care s-a produs în Marea Neagră. Și alte nave au dispărut misterios în ultimele decenii.