Cristiano Ronaldo a marcat 24 de goluri pentru Manchester United în stagiunea trecută. A fost decisiv în multe partide, însă, în cele din urmă, echipa a ratat principalul obiectiv, calificarea în Liga Campionilor.
Este motivul pentru care portughezul și-ar dori să plece. United trage însă cu dinții să-l păstreze. Și nu doar pentru că poate reprezenta un atu pentru proiectul noului tehnician, Erik ten Hag. Ci și din motive economice.
Ronaldo nu a participat la ședințele de antrenament efectuate sub comanda lui Erik ten Hag în această vară. Și nu a făcut deplasarea cu echipa în turneul din Thailanda. Unul în care Manchester United a avut un start perfect, 4-0, ieri, cu FC Liverpool.
Pentru moment însă, deși impresarul său, Jorge Mendes, a discutat cu mai multe echipe, portughezul nu a izbutit să obțină răspunsuri pozitive. Bayern și PSG au scos din calcul o astfel de mutare, iar acum unica speranță pare să se lege de Chelsea. Deși antrenorul Thomas Tuchel l-a refucat clar pe starul portughez.
Însă, pe de altă parte, ”divorțul” nu o să fie ușor de obținut de către Cristiano. Pentru că, deși rezultatele sportive nu au fost pe măsura așteptărilor, United a dat lovitura în plan economic.
Două miliarde de interacțiuni a înregistrat United pe rețelele sociale după sosirea sa. Dublu față de rezultatele anterioare. Mai mult, pentru prima dată în istorie, clubul din Manchester este lider mondial în ceea ce privește interacțiunile. Depășind Real Madrid și FC Barcelona, după cum precizează Daily Mail.
CR7 a avut un impact deosebit de semnificativ și asupra videoclipurilor. Numărul de vizionări per clip aproape s-a triplat, ajungând la 193.000. În timp ce numărul total de urmăritori a urcat de la 144 la 170 de milioane.
În plus, 10 dintre cele mai populare 25 de postări publicate de cluburile din Premier League sezonul trecut, ca și primele trei, i-au fost dedicate portughezului.
Cifrele nu reprezintă o surpriză. Pentru că, se știe, Cristiano Ronaldo este cel mai urmărit sportiv în social media. Și reprezintă un ”motor” pentru echipa la care evoluează. Lucru de care s-a convins, anterior, și Juventus.
Și dacă tot am vorbit despre perioada Juventus, mai trebuie amintit un fapt. Nu doar clubul a beneficiat de impactul produs de Ronaldo. Ci și sponsorul principal, marca Jeep. Parte a grupului Stellantis, din care face parte și FIAT, marca deținută de familia Agnelli, cea care deține clubul.
Desigur, chiar dacă nu există date publice, acest lucru este foarte posibil să fie valabil și la Manchester United. Iar Dr. Rob Wilson, expert în afaceri sportive la Universitatea Sheffield Hallam, este tranșant.
”Valoarea sa comercială va influența decizia clubului de a-l lăsa să plece. United nu a fost deranjată de plecarea lui Paul Pogba, dar vor exista discuţii mari în despre Ronaldo. Acesta este mai mult decât un simplu joc.
De aceea Manchester United nu va dori să-l vândă. Valoarea sa de piață ca jucător este mai mică decât valoarea sa ca entitate comercială”, a spus acesta.