O descoperire deosebit de importantă ce a avut loc recent în Germania ar putea schimba cursul dezvoltării mașinilor electrice.
Bateriile mașinilor electrice conțin o serie de materiale rare, iar cererea pentru acestea este în continuă creștere, pe măsură ce producătorii investesc din ce în ce mai mult în acest segment.
Firește, marea provocare a producătorilor de baterii este găsirea de materie primă pentru acumulatorii acestora. Nu întotdeauna aceste materiale sunt ușor de găsit, iar prețul lor este în continuă creștere.
Unul dintre materialele cheie din interiorul bateriilor electrice este litiul. Germania tocmai ce a anunțat că a descoperit un zăcământ important de litiu în zona fluviului Rin.
Conform autorităților, depozitul aflat sub fluviu ar conține suficient litiu pentru bateriile a 400 de milioane de mașini electrice. Zona Rinului Superior, din Pădurea Neagră, se desfășoară pe o lungime de peste 250 de kilometri și are o lățime de până la 40 de kilometri.
Depozitul de litiu se găsește în formă topită și este captiv sub izvoare subterane de apă clocotită, la mii de metri sub fluviul Rin. Dacă estimările autorităților cu privire la dimensiunile depozitului sunt corecte, acesta ar fi unul dintre cele mai mari depozite din lume.
În plus, dacă materialul poate fi minat cu succes, atunci Germania ar dobândi independență în ceea ce privește importurile de litiu. Guvernul deja poartă discuții cu producătorii auto din țară, pentru colaborare în vederea folosirii litiului pentru mașini electrice.
Din păcate, autoritățile se tem deja de o posibilă opoziție locală în ceea ce privește activitățile de minerit. Majoritatea depozitelor de litiu au fost descoperite până acum în zone foarte izolate din Australia sau America de Sud, unde nu este populație semnificativă.
Vulcan Energy Resources și-a arătat deja interesul de a investi 2 miliarde de dolari în construcția de centrale electrice geotermale și facilități de extragere a litiului. Compania crede că poate extrage 15.000 de tone de hidroxid de litiu pe an, în două situri, începând cu 2024. O a doua fază ar urma să înceapă în 2025, iar astfel ar fi extrase alte 40.000 de tone de litiu, în trei noi situri.
Deși vestea este foarte bună pentru viitorul mașinilor electrice, încă nu se discută și serios și despre reciclarea bateriilor electrice. FANATIK a scris aici despre situația dificilă a acestei industrii și despre posibilul dezastru ecologic spre care se îndreaptă lumea, în lipsa găsirii unor metode eficiente de reciclare a bateriilor electrice din automobile.