News

Dosarul furtului de motorină de la CFR Timișoara, finalizat după 6 ani. DIICOT trimite în judecată 93 de persoane

Procurorii DIICOT au anunțat că trimit dosarul Motorina CFR în instanță, după șase ani de instrumentare. Autoritățile acuză 93 de persoane de un prejudiciu de 7,5 milioane de lei.
15.04.2022 | 14:15
Dosarul furtului de motorina de la CFR Timisoara finalizat dupa 6 ani DIICOT trimite in judecata 93 de persoane
Procurorii au trimis 93 de persoane în judecată. Credit foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Dosarul Motorina CFR ajunge, după o anchetă care s-a întins pe șase ani, în instanță, după cum anunță DIICOT – Serviciul Teritorial Timișoara. În această speță au fost trimise în judecată 93 de persoane.

Dosarul Motorina CFR

Acest dosar a început cu o serie de percheziții care au avut loc între 2013 și 2016 la Depoul de Locomotive Timișoara. Aceste acțiuni au vizat angajați ai CFR care aveau atribuții de gestiune și în domeniul de exploatare.

ADVERTISEMENT

Aceștia sunt acuzați de procurori că au pus bazele unui grup infracțional organizat prin care au încercat să acopere cu documente sustragerea unei cantități de 1.611.334 kilograme de motorină. Prejudiciul estimat în acest caz este de 7.502.371 lei.

“Prin rechizitoriul din data de 31.03.2022, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Timișoara au dispus trimiterea în judecată a unui număr de 93 inculpaţi, pentru săvârșirea infracțiunilor de constituirea unui grup infracţional organizat, fals intelectual în formă continuată, uz de fals în formă continuată, delapidare cu consecințe deosebit de grave în formă continuată”, au transmis reprezentanții DIICOT.

ADVERTISEMENT

După finalizarea anchetei, procurorii DIICOT au înaintat dosarul către judecătorii Tribunalului Timiș.

Cum acționau inculpații?

În comunicatul de presă pe care procurorii l-au publicat vineri, 15 aprilie, aceștia arată că grupul infracțional era format  din două nivele. Astfel, din primul făceau parte un gestionar șef care, alături de cei din subordinea sa, “au pus la punct proceduri tehnice şi scriptice, prin care, în fiecare zi a perioadei de activitate ilicită, au produs un plus de motorină, care a fost apoi valorificat în afara unităţii de transport feroviar”.

ADVERTISEMENT

Al doilea nivel al grupului infracțional identificat de procurori era format din revizori și mecanici de locomotivă care colaborau la realizarea infracțiunilor și acopereau furturile de combustibil prin documentele semnate.

“Trinomul alcătuit din primitorii-predatorii de produse fluide, revizorii şi mecanicii de locomotivă au constituit celula de bază a grupului infracţional organizat, având rolul de producere a surplusului de combustibil şi de disimulare a activităţii infracţionale, prin atestarea în foile de parcurs a unor împrejurări nereale cu privire la cantităţile alimentate, documente care au fost utilizate pentru justificarea consumurilor”, au transmis procurorii.

ADVERTISEMENT

Ancheta realizată de oamenii legii indică faptul că activitățile infracționale au avut loc cu complicitatea conducerii, procurorii acuzându-i în acest dosar pe şeful de depou, şeful de depou adjunct, contabilul şef, şefii de compartimente, de preşedintele sindicatului mecanicilor de locomotive  din cadrul Depoului de Locomotive Timișoara şi un agent de poliţie.

ADVERTISEMENT
Tags: