Erling Haaland s-a numărat printre marile vedete din fotbalul mondial care nu au ajuns la Mondialul din Qatar. Absența nu l-a scos însă de pe lista marilor furnizori de echipament, care s-au bătut pentru a-l convinge să parafeze un contract de sponsorizare.
Erling Haaland a fost pariul lui Pep Guardiola la Manchester City. Iar norvegianul, care a sosit la echipa din Premier League pentru suma de 60 de milioane de euro, i-a răsplătit pe deplin încrederea.
Dovadă că a reușit să marcheze 33 de goluri în tot atâtea partide disputate pentru formația engleză în toate competițiile. Și 27 în cele 24 de prezențe în Premier League.
Acesta este motivul pentru care, deși, așa cum spuneam, nu a ajuns la Cupa Mondială, în ianuarie, atunci când contractul de sponsorizare cu Nike a expirat, mărcile rivale au venit imediat cu propuneri.
Și au existat speculații că va trece la Adidas. Cu atât mai mult cu cât Bjorn Gulden, șeful companiei, este un apropiat al familiei. Iar cei de la Puma au, de asemenea, o relație bună cu tatăl său.
Probabil însă că Erling Haaland a ezitat să parafeze rapid prelungirea contractului doar pentru a le arăta celor de la Nike că nu ar duce lipsă de oferte. Iar tactica sa a avut câștig de cauză.
Pentru că, potrivit The Athletic, aceasta i-a oferit acum un contract care valorează 23 de milioane de euro anual. Pentru moment nu a ”răsuflat” și durata noii înțelegeri.
În schimb, este cert că oamenii de la Nike au motive serioase să-și frece mâinile a satisfacție. Pentru că acum îi au sub contract pe cei mai importanți jucători din noul val.
Căci și Kylian Mbappe are un contract de sponsorizare cu renumita firmă de echipament sportiv. Interesant este faptul că acordul acestuia, semnat în 2019, este în valoare de numai 14 milioane de lire sterline anual. Ceea ce înseamnă 15,8 milioane euro.