Life

Familia de români care a obținut 40.000 de euro după ce Wizz Air le-a anulat zborul. Vacanța le-a fost distrusă

Familia de români care a obținut suma de 40.000 de euro după ce zborul le-a fost anulat de Wizz Air. Vacanța în Spania a fost ruinată.
14.02.2024 | 07:25
Familia de romani care a obtinut 40000 de euro dupa ce Wizz Air lea anulat zborul Vacanta lea fost distrusa
O familie de români a primit despăgubiri de 40.000 de euro din partea Wizz Air. Sursa foto: Hepta/Colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Familia de români care a reușit să obțină 40.000 de euro după ce Wizz Air le-a anulat zborul și le-a stricat vacanța. Membrii familiei au petrecut câteva zile în plus în Spania, pe banii lor.

Familia de români care a obținut 40.000 de euro după ce Wizz Air le-a anulat zborul. Ce s-a întâmplat în vacanța lor

După ce Wizz Air le-a anulat zborul și le-a distrus vacanța în Spania, o familie de români din Oradea a acționat în instanță. Aceștia au reușit să obțină suma de 40.000 de euro de la compania aeriană low-cost.

ADVERTISEMENT

Familia, care e formată din patru membri, și anume cei doi soți, mama unuia dintre ei și un copil în vârstă de trei ani, au plecat în vacanța respectivă în decembrie 2020.

Atunci când urmau să se întoarcă acasă, au aflat că, din cauza ninsorilor abundente, aeroportul din Madrid s-a închis. Au petrecut o noapte pe podeaua din aeroport. Nimeni nu i-a ajutat cu mâncare și cazare, așa cum spune legea.

ADVERTISEMENT

Au ajuns să stea, astfel, 15 ore în aeroport. În tot acest timp, Wizz Air nu le-a oferit nicio explicație în legătură cu zborul anulat. Cursa respectivă nu mai figura în programul companiei, după cum a relatat unul dintre membrii familiei.

“Ni s-a spus că acesta este ultima cursă de Sibiu, nu mai figurează în programul Wizz Ai  și nu vom mai zbura la Sibiu. Bun și atunci unde vom zbura? Nu ştim!”, a declarat Mircea Ursuța pentru Știrile Pro TV.

ADVERTISEMENT

După anularea zborului, familia a mai stat la Madrid timp de trei zile, dar nu au primit deloc bani de la compania aeriană. De asemenea, nici nu au reușit să contacteze Wizz Air în acel timp.

“Atitudinea celor de la Wizzair, intervenţii și nervozitate atunci când întrebam dacă pleacă sau nu avionul, modul cum ne-au tratat”, a povestit și Safta Zamfir, turistă.

ADVERTISEMENT

În cele din urmă, au luat un tren către Barcelona, de unde au luat un zbor către Budapesta. De acolo, au închiriat o mașină, totul fiind plătit cu banii lor.

Familia va contesta decizia luată de instanță

După ce au ajuns acasă, bărbatul, care lucrează ca avocat, a dat Wizz Air în judecată. Au fost vizate atât sucursala din România, cât și compania mamă, cu sediul în Ungaria.

Acesta a cerut daune materiale și morale de câte 20.000 de euro pentru fiecare membru al familiei, adică un total de 80.000 de euro. În final, a primit jumătate din suma solicitată, dar va contesta decizia instanței.

Consultanții în turism au explicat cum se procedează în asemenea situații. Aceștia le recomandă oamenilor să ia legătura imediat cu reprezentanții aeroportului, cu consulatul României din țara în care se află în vacanță, precum și cu asiguratorul unde a fost încheiată o poliță de tip storno.

Totodată, pasagerii care nu s-au putut îmbarca din motive independente de ei au anumite drepturi. Dacă zborul este anulat, atunci compania e obligată să le asigure hrană, cazare și acces la telefon.

În plus, suma achitată se rambursează în termen de șapte zile, iar zborul către punctul de plecare inițial trebuie să fie decontat. Compania trebuie să acționeze imediat, nu cum s-a întâmplat în cazul familiei din Oradea.

ADVERTISEMENT