Ford, într-o notificare transmisă luni dealerilor săi, a transmis că vehiculele potențial afectate de problemă includ seriile Mach-E 2021 și 2022 care au fost construite în perioada 27 mai 2020 până pe 24 mai 2022, la uzina producătorului de automobile din Cuautitlan, Mexic.
Aproape 49.000 din cele aproximativ 100.000 de Mach-E produse în acest interval de timp vor fi rechemate în fabrică, a declarat purtătorul de cuvânt al Ford, Said Deep, pentru CNBC.
Problema implică o potențială supraîncălzire a contactorilor principali ai bateriei de înaltă tensiune ai vehiculului. Problema poate duce la o defecțiune care ar putea face ca vehiculul să nu pornească sau să piardă imediat puterea de propulsie în timpul mișcării, se arată în anunț.
Rechemarea este importantă, deoarece producătorii de automobile continuă să aibă probleme în lansarea de noi vehicule electrice. Ford, în ultimii ani, s-a confruntat cu lansări problematice de vehicule, ceea ce a dus la costuri mari de rechemare și garanție.
Ford a emis o serie de retrageri cu privire la Mach-E de la lansare. Acestea au variat de la o eroare de software care a cauzat accelerații neintenționate la mai puțin de 500 de vehicule la începutul acestui an până la probleme cu șuruburile subcadru slăbite și lipirea inadecvată pentru mii de acoperișuri cu panouri de sticlă ale vehiculului.
Deep a spus că Ford a depus o petiție de retragere la NHTSA, care se ocupă de astfel de chestiuni. Autoritatea federală de supraveghere a siguranței vehiculelor nu a răspuns imediat cu privire la confirmarea depunerii.
Proprietarii Mustang Mach-E vor fi anunțați prin poștă despre decizia Ford, după ce instrucțiunile de reparație și informațiile privind comanda pieselor au fost furnizate dealerilor. Clienții au, de asemenea, opțiunea de a-și duce vehiculul la un dealer Ford.
Deep a reamintit că remediul companiei va include o actualizare software pentru „Modulul secundar de control de diagnosticare la bord și modulul de control al energiei bateriei” al vehiculului.