Doi bărbați sunt cercetați penal întrucât au rupt sigiliile unor vagoane de marfă, iar 10 tone de grâu s-au scurs pe terasamentul căii ferate. Hoții au furat doar 500 de kilograme, iar restul de grâu a fost distrus de ploi, informează News.ro.
Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Constanţa a anunţat, sâmbătă, că poliţişti din cadrul Secţiei Regionale Poliţie Transporturi Constanţa au reţinut pentru 24 de ore, doi bărbaţi sub acuzația că se fac vinovați de furt calificat.
„Cei doi au fost prinşi în flagrant, la data de 27 iulie, la scurt timp după ce sustrăseseră cantitatea de 500 de kilograme de grâu. În urma cercetărilor efectuate, s-a stabilit că cerealele ar fi fost sustrase dintr-un tren de marfă aflat în triajul Palas, după ce persoanele bănuite ar fi rupt sigiliile vagoanelor.
Astfel, aproximativ zece de tone de grâu au curs pe terasamentul căii ferate, din care persoanele bănuite ar fi sustras 500 de kilograme de cereale”, a transmis Inspectoratul de Poliție Județeană Constanţa.
Ploile care au afectat zona au distrus cantitatea de grâu care s-a scurs pe terasamentul căii ferate, prejudiciul fiind estimat la circa 14.000 de lei. Pe lângă răspunderea penală, cei doi hoți riscă să fie nevoiți să plătească și grâul distrus.
În urma percheziției făcute la locuința unuia dintre bărbați, a fost descoperită o parte din cantitatea furată şi suma de 350 de lei, provenită din vânzarea cerealelor. Instanța a decis ca unul dintre cei doi hoți să fie arestat preventiv, iar celălalt să rămână în arest la domiciliu.
Tot polițiștii constănțeni au trebuit să soluționeze, în luna mai a acestui an, furtul unei locomotive din gara Medgidia, locomotivă care aparținea Grupului Feroviar Român. Pe 10 mai, în cursul după-amiezii, un tânăr de 20 de ani s-a suit într-o locomotivă staționată la Medgidia.
Deși tânărul respectiv nu avea niciun fel de pregătire în domeniul feroviar, a reușit să pună locomotiva în mișcare, situație care a creat un pericol major în ce privește siguranța pe calea ferată deoarece locomotiva ar fi putut să intre pe linia de circulație a unui alt tren.
Polițiștii au reușit să-l identifice și să-l rețină pe autorul acestei isprăvi însă incidentul a ridicat semne de întrebare în ce privește securizarea locomotivelor pe timpul remizării, acestea trebuind să fie deconectate de la sursa de energie și încuiate.