Sport

Generația de Aur, fără sigla FRF din 1994 la meciul de adio. Gică Popescu: ”Nu am avut acceptul Federației”. Reacția FRF. Update

Generația de Aur va juca pe 25 mai 2024, pe Arena Națională, ultimul meci în fața fanilor români pe care i-a scos în stradă la World Cup 1994, purtând pe tricouri un logo inedit
22.02.2024 | 00:31
Gică Popescu susține că a fost refuzat de FRF să folosească sigla din 1994 la meciul de adio al Generației de Aur FOTO: colaj Fanatik
ADVERTISEMENT
21-02-2024
22:29

Explicația FRF despre comunicarea cu Gică Popescu

La solicitarea FANATIK, Federația Română de Fotbal a făcut următoarele precizări:

”La data de 9 ianuarie 2024, domnul Gheorghe Popescu a solicitat dreptul de a folosi vechea siglă a FRF. După analiza cadrului legal și contractual în care FRF își desfășoară activitatea, răspunsul FRF către domnul Gheorghe Popescu a fost transmis în data de 15 ianuarie 2024. În răspuns s-a transmis următoarele:

Sigla FRF utilizată pe echipamentul de joc în cadrul jocurilor contând pentru turneul final al FIFA World Cup 1994 reprezintă o marcă înregistrată FRF. Prin urmare, pentru a se putea exprima acordul de utilizare a acesteia de către o terță parte, precum și limitele acestei utilizări, era necesar a se comunica persoana (fizică sau juridică) organizatoare a evenimentului, urmând a se încheia un contract de cesiune temporară a mărcii cu aceasta.

Totodată, i s-a transmis domnului Popescu faptul că FRF nu poate accepta utilizarea siglei împreună cu denumiri, sigle, mărci, reprezentări grafice etc ale unor terțe persoane juridice, parteneri comerciali sau sponsori ai evenimentului, FRF nefiind implicată în organizare, pentru a evita astfel un conflict de brand cu actualii sponsori și parteneri comerciali ai FRF și ai Echipei naționale a României.

Domnul Gheorghe Popescu nu a mai revenit cu precizările solicitate, aceasta fiind singura comunicare avută pe acest subiect între FRF și domnul Popescu”.

Generația de Aur va juca meciul de adio fără sigla FRF din 1994 pe piept. Generația de Aur, care a scris cea mai frumoasă pagină din istoria echipei naționale de fotbal a României, este din nou în actualitate. Hagi și compania au devenit de curând eroii filmului de lung metraj intitulat ”Hai România – Povestea Generației de Aur”, film care va avea premiera la 1 martie 2024, în cinematografele din toată țară.

Generația de Aur nu poate folosi sigla FRF din 1994 la meciul de adio

În paralel, Generația de Aur mai pregătește un proiect, denumit ”Pentru ultima dată împreună. Meciul de adio al Generației de Aur”. E vorba despre un meci demonstrativ contra ”Starurilor lumii”, care va loc pe Arena Națională, sâmbătă, 25 mai, de la ora 20:30. De acest proiect se ocupă fostul mare internațional Gheorghe Popescu.

ADVERTISEMENT

Componenții Generației de Aur ar fi vrut să joace ultimul lor meci în fața suporterilor români purtând pe piept sigla FRF, care au făcut inconfundabile tricourile de la World Cup 94. Gică Popescu spune că a încercat să obțină acordul conducerii Federației, dar nu s-a ajuns la un consens.

”Nu am avut acceptul FRF să folosim la acest eveniment sigla din 1994. Doar fără sponsor pe tricou, ceea ce nu puteam accepta”, a declarat Gică Popescu, pentru FANATIK.

ADVERTISEMENT

Gică Popescu a înregistrat la OSIM trei sigle pentru marca ”Generația de Aur 94”

În acest context, fostul mare internațional a solicitat la OSIM înregistrarea a trei sigle pentru marca ”Generația de Aur România ‘94”. Una dintre ele seamnă izbitor cu logo-ul din 1994. Gică Popescu menține suspansul asupra stemei care va fi imprimată pe tricourile în care Hagi, Popescu și compania vor juca în luna mai ultimul meci al Generației de Aur. ”Veți vedea sigla în conferința de presă de săptămâna viitoare, când vom prezenta tricourile”, a precizat Gică Popescu, pentru FANATIK.

Gică Popescu a explicat pentru Digi Sport că a înregistrat la OSIM marca ”Generația de Aur România 94”: ”Da, am înregistrat marca pentru a nu exista vreun risc să ceară altcineva, cineva care nu are treabă cu noi. Oricum eu aveam înregistrat cu mult timp în același scop și Generația de Aur. Asta nu înseamnă că eu sunt Generația de Aur. Eu nu voi folosi niciodată, dar niciodată această marcă în interes propriu pentru că Gică Popescu nu este singur în acea Generație de Aur”.

ADVERTISEMENT

FANATIK a solicitat FRF un punct de vedere despre acest subiect, pe care îl va publica imediat ce va fi comunicat.

Nici pe afișul filmului ”Generația de Aur” nu apare sigla FRF din 1994

De remarcat, că nici agenția Headline Management care a realizat afișul filmului ”Generația de Aur”, proiect care nu are legătură cu meciul de adio al Generației de Aur, nu a folosit pe sigla FRF din 1994, cu care Hagi și compania au jucat pe tricouri la mondialul american. Pe afiș apare o siglă combinată din logo-uri ale FRF din perioadele anilor 80 și 90: o minge veche încadrată de culorile tricolore aranjate în formă de elice.

ADVERTISEMENT

Contactat de FANATIK, Călin Crețu, artist management specialist la Headline Management Agency, a explicat: ”Este pur și simplu o reinterpretare grafică a siglelor din trecut, o siglă pe care o folosim noi pentru brandingul proiectului. Este o combinație între sigla din 94 și cea din anii 80. N-am încercat să cerem acordul FRF pentru sigla din 1994. Am vrut să creăm un brand al filmului. N-am vrut să implicăm Federația sau alte entități publice”.

Sigla FRF din 1994 a fost schimbată în 2019

Sigla FRF cu care naționala României a jucat la World Cup 1994 SUA a fost schimbată de administrația lui Răzvan Burleanu în 2019. Pe acea siglă se menționa că FRF a fost înființată în 1909. Un subiect controversat care a provocat multă confuzie în rândul iubitorilor fotbalului din România.

Fostul președinte Mircea Sandu a organizat cu mare fast ”Centenarul FRF” în 2009. Istoria FRF a fost rescrisă după alegerea lui Răzvan Burleanu, care a adoptat varianta potrivit căreia FRF a luat ființă în urmă cu 94 de ani, pe 16 februarie 1930.

ADVERTISEMENT