News

Greșeala pe care toți românii o fac de Black Friday. Specialiștii ne spun cum poate fi evitată

Majoritatea românilor comit unele greșeli când fac cumpărături online, în special în perioada Black Friday. Specialiștii oferă mai multe sfaturi.
29.10.2022 | 22:15
Greseala pe care toti romanii o fac de Black Friday Specialistii ne spun cum poate fi evitata
Black Friday se apropie. Foto: BlackFridayRomania
ADVERTISEMENT

Oamenii se trezesc că vor să returneze produsele, însă nu mai au factura pe care au aruncat-o. Așadar, clienții sunt deseori în impas dacă vor să dea produsul înapoi sau să-l schimbe.

Greșeală făcută de români de Black Friday

Conform Stirile PRO TV, unii vânzători online au creat conturi online unde sunt stocate informații utile despre clienți, tocmai pentru a fi mai ușor pentru aceste persoane atunci când vor să se răzgândească și să returneze un produs.

ADVERTISEMENT

Specialiștii ne spun că majoritatea românilor obișnuiesc să arunce bonurile, facturile sau certificatele de garanție. Așadar, e mult mai complicat pentru aceștia să returneze anumite produse.

”Nu le țin. De exemplu, pentru un prelungitor de genul acesta, ce nevoie să am”, explică un client.

ADVERTISEMENT

Oamenii trebuie să știe că trebuie să se încadreze într-un anumit orizont de timp, de obicei 14-30 de zile, pentru a returna un anumit tip de produs. De asemenea, acesta trebuie să fie în ambalajul original și să nu prezinte semne de folosire.

”Se întâmplă să vină fără bon înapoi, îi cerem automat anumite date, un număr de telefon, e-mail, îl identificăm, identificăm și produsul. Produsul respectiv a plecat cu un serial number de la noi, automat s-a făcut o recepție pe produsul ăla și cumva dacă aceste două lucruri corelează automat are și drept de retur, automat se încadrează în cele 14 zile”, a explicat Ionuţ Rădulescu, managerul unui showroom.

ADVERTISEMENT

Factura e importantă pentru unele magazine pentru că dovedește că acel client este cel care a cumpărat inițial produsul, deci are dreptul să-l returneze.

”Factura de obicei încerc să o păstrez și, dacă nu o primesc, încerc să o cer ca să fiu sigur că dacă se întâmplă ceva am factură și pot să primesc înapoi produsul”, a transmis un alt client.

ADVERTISEMENT

”Păstrez factura pentru orice eventualitate, că se ivesc situații care se pot rezolva doar dacă mai păstrezi factura. Ce-i în mână, sunt mai tradiționalist”, completează un alt bărbat.

Daniel Apostol, directorul unui magazin, oferă mai multe detalii în acest sens: ”În momentul în care clientul s-a hotărât să facă retur sau să facă o solicitare pe site. În momentul în care a ajuns în magazin sau la fel vine curierul să ridice de la domiciliu, trebuie să aibă neapărat factura și să aibă ambalajul produsului în bună stare”.

Potrivit Centrului European al Consumatorilor din România, termenul de retur pentru produsele comandate online este de 14 zile, însă în funcție de fiecare vânzător aceste cifre variază.

ADVERTISEMENT